CAT podpisała umowę z Nouveau Monde Graphite - firmą zajmującą się wydobyciem grafitu na potrzeby konstrukcji nowoczesnych baterii - by wspólnie stworzyć w pełni zelektryfikowany cykl wydobycia cennego materiału. Jak poinformowali przedstawiciele kanadyjskiego innowatora, współpraca ma na celu zrewolucjonizowanie wiekowego przemysłu w drodze do zapewnienia zrównoważonej przyszłości. Nowoczesna flota obsługująca wydobycie ma do roku 2028 być w pełni zelektryfikowana i zasilana odnawialną energią.

 

Leguan Lifts jest producentem samojezdnych podnośników koszowych od 1994 roku. W ciągu ostatnich lat dostępne modele zostały odnowione: wyposażono je w nowoczesne funkcje i przyjazny interfejs użytkownika. Oto, czego dokładnie możemy się spodziewać po urządzeniach dystrybuowanych przez firmę Serafin Maszyny.

 

 

Podnośniki typu "spider lift" 190, 135 NEO oraz 125 napędzają silniki spalinowe lub elektryczne. Dzięki dużym prześwitom, hydraulicznym napędom oraz możliwości wyboru podwozia gąsienicowego lub kołowego maszyny te poradzą sobie z trudnym podłożem i klimatycznymi skrajnościami. Co bardzo istotne, nowe modele posiadają zaawansowaną hydraulikę pozwalającą na wykonywanie symultanicznych ruchów wysięgnikiem, a także funkcję automatycznego poziomowania. Wszystkimi można kierować z platformy; są też na tyle lekkie, by dało się je bez kłopotu transportować lekką przyczepą.

 

 

leguan 2

Model 190 unosi maksymalnie 230 kilogramów na wysokość roboczą 19 metrów. Podnośnik ważący 2660 kilogramów napędza silnik diesla o mocy 14 koni mechanicznych lub elektryczny 230 V / 2,2 kW. Maszynę wyposażono w system monitorowania proporcjonalnego zasięgu, opcję awaryjnego opuszczania kosza (elektryczne oraz ręczne) oraz panel sterujący ze zintegrowanym wyświetlaczem serwisowym. Jako wyposażenie dodatkowe klient może wybrać tacę narzędziową w koszu, zdalne sterowanie jazdy i wysięgnika, oświetlenie robocze LED oraz światła ostrzegawcze, sygnalizację dźwiękową, podgrzewacz silnika, powiększone podkłady na podporach czy zmodyfikowany wąski kosz. Istnieje także opcja zwiększenia maksymalnej prędkości jazdy do 5,2 km/h oraz zakupu specjalnej przyczepy transportowej.

 

 

 

Model 135 NEO posiada podobną gamę wyposażenia dodatkowego, ale diametralnie różni się parametrami roboczymi: ma masę 1650 kilogramów, podnosi do 250 kilogramów na wysokość roboczą 13,4 metra i jest zasilany silnikiem benzynowym o mocy 13 koni mechanicznych lub elektrycznym 230 V / 2,2 kW. Jego wymiary są kompaktowe – 4,58x1,33x1,93 metra, co ułatwia manewrowanie w ograniczonej przestrzeni.

 

 

Podnośnik 125 dźwiga do 200 kilogramów na wysokość roboczą 12,5 metra. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy koło podporowe, sterowanie z dołu czy wąż na wodę lub powietrze doprowadzony na platformę. Warto wspomnieć, że wszystkie modele posiadają na platformie gniazda elektryczne 230 V, a 190 i 135 NEO mają dodatkowo łącza 12 V.

 

 

To oczywiście jedynie zarys pełni możliwości wyposażenia i konfiguracji podnośników Leguan. O więcej szczegółów warto zapytać u dealera.

Nowe ładowarki serii 7 marki Doosan mają odświeżony projekt kabiny, większe łyżki i nowy design, a także szereg systemów do dyspozycji operatorów. Te ostatnie mają za zadanie polepszyć produktywność.

 

Przykładowo, Doosan Smart Guidance System analizuje nawyki podczas prowadzenia maszyny i udostępnia wskazówki poprzez ekran Doosan Smart Touch, by zwiększyć efektywność. Jak mówił przedstawiciel Doosan, Bill Zak - "Wszyscy byliśmy w szkole. Uczymy się, zdajemy egzamin i jesteśmy oceniani. To samo dzieje się w maszynach Doosan. Monitorujemy rozmaite parametry maszyny i to, jak efektywnie jest użytkowana". Dzięki systemowi Smart Guidance System operator może przeczytać raport dotyczący możliwości polepszenia pracy, a także skorzystać z wskazówek wyświetlanych na żywo.

 

Inną technologią stosowaną w ładowarkach Doosan serii 7 jest Situation Awareness Technology, który monitoruje aktywność maszyny i dostosowuje pracę silnika by sprostać aktualnym potrzebom ze strony układu napędowego i hydrauliki. SAT jest dostępny jako jeden z trybów pracy, zaraz obok trybu 'standard' i 'power'. Kolejny inteligentny system wspomagający pracę to Load Isolation System, mający za zadanie zwiększać stabilność ładowarki w ruchu, dzięki czemu cykle robocze ulegają skróceniu, produktywność się zwiększa, a spalanie w przeliczeniu na jednostkę pracy spada. Cylindry ramienia są tu używane do absorbowania wstrząsów, by zwiększyć kofort i bezpieczeństwo jazdy. "Dodaliśmy akumulator azotowy do obwodu" - informował Bill Zak - "Można zobaczyć, jak ramię ładowarki 'pływa' w górę i w dół podczas jazdy".

 

W nowoczesnych maszynach nie mogło również zabraknąć systemu pomiaru obciążenia łyżki - w tym wypadku jest to Smart Load, który informuje operatora o aktualnym obciążeniu. Dodatkowo, o czym informowaliśmy już wcześniej, ładowarki wykorzystują technologię "przezroczystej łyżki", pozwalającej na znaczne zwiększenie pola widzenia operatora, a więc również bezpieczeństwa i dynamiki pracy. System kamer kompensuje widoczność w miejscach aktualnie zasłanianych przez łyżkę maszyny, wykorzystując technologię zakrzywionej projekcji.

 

Dodatkowo, maszyny serii 7 posiadają system Smart Key pozwalający na otwieranie kabiny przy pomocy breloka do kluczy i odblokowanie zapłonu bez konieczności użycia kluczyka. Osoby zarządzające flotą skorzystają także z telematyki DoosanCONNECT.

SmartCap, czyli specjaliny kask mierzący poziom zmęczenia pracowników, wchodzi na amerykański rynek. Opracowany dla australijskiego przemysłu górniczego okazał się skuteczną metodą zwiększenia bezpieczeństwa i został zakupiony przez Wenco International Mining Systems (oddział Hitachi Construction Machinery).

 

Urządzenie zostało opracowane osiem lat temu przez Cooperative Research Center for Mining (ang. Kooperatywne Centrum Badań dla Górnictwa) w Brisbane (Australia) jako uzupełnienie "poważnej luki w technologii mierzącej zmęczenie". Podczas, gdy większość podobnych rozwiązań skupiało się na sprawdzaniu mikro oznak zmęczenia takich jak chwile utraty uwagi już po fakcie, SmartCap ma na celu zapobieganie - jeszcze zanim niebezpieczeństwo nadejdzie. Jak?

 

SmartCap mierzy poziom uwagi analizując aktywność mózgu poprzez EEG - elektroencefalografię, czyli mówiąc prościej - rejestrowanie mikrozmian potencjału elektrycznego mózgu poprzez elektrody na powierzchni głowy. Wyniki pomiarów oraz alarmy o utracie uwagi są wyświetlane na urządzeniach mobilnych przez aplikację. Te same wyniki pomiarów mogą być także przesyłane do chmury i dostępne za pośrednictwem platformy internetowej do dyspozycji analityków.

 

Technologia była już używana w wielu różnych gałęziach branży, w tym transporcie drogowym, kolejnictwie, górnictwie i sektorze budowlanym. Obecnie na świecie około 5000 osób korzysta ze SmartCap.

Marka Fuel Proof dystrybuowana przez firmę Eurogate International kojarzy się głównie ze zbiornikami na paliwo. To jednak nie wszystko, co znajdziemy w ofercie – warto przyjrzeć się także mobilnej części brytyjskich produktów. Wykonane z mocnego polietylenu, na stabilnym, ocynkowanym podwoziu i z homologacją do poruszania się po drogach publicznych mogą okazać się bardzo przydatne w rozmaitych zadaniach.

 

Rioolunit1 800x600

Podstawowy model zbiornika mobilnego Water Bowser ma owalny kształt i jest osadzony na dwuosiowym zawieszeniu, dzięki czemu dobrze trzyma się drogi. Jego pojemność to 1140 litrów. W ofercie znajdziemy szereg przystosowań, które uczynią z niego wyspecjalizowane narzędzie.

 

Po dodaniu pompy napędzanej silnikiem Hondy (36 metrów sześciennych na minutę) oraz 25 metrowego węża i lancy uzyskamy urządzenie do spryskiwania roślin – i nie tylko! Dlaczego nie wykorzystać go na przykład do nawilżania podłoża podczas prac generujących duże ilości pyłu? By ułatwić napełnianie, ta konfiguracja posiada także 8 metrowy wąż ssący z filtrem i pływakiem.

 

 

Konfiguracja przeznaczona do czyszczenia kanalizacji ma przedłużoną ramę i dwa bębny z wężami. Przedni wąż, obsługiwany ręcznie, ma 20 metrów długości, podczas gdy tylni o długości 50 metrów posiada elektryczny napęd. Ciśnienie generowane przez czterosuwowy silnik Hondy – 30 litrów na minutę – pozwala na prace porządkowe przy pomocy dyszy oraz na skuteczne usuwanie zanieczyszczeń z przewodów kanalizacyjnych.

 

Hogedrukreiniger op aanhanger BowserWasher 18 800x533

Kolejną ciekawą konfiguracją jest Water Bowser z urządzeniem Spray Cannon 15 – armatką zamgławiającą służącą do redukowania przykrych zapachów czy zapylenia podczas rozmaitych prac. Przydaje się podczas rozbiórek, recyklingu, robót budowlanych, a nawet w rolnictwie. Armatkę można ustawiać w zakresie -10º do 60º kąta pionowego oraz 359º w poziomie, a podmuch powietrza pozwala na rozpylanie na odległość do 15 metrów i na wysokość do 8 metrów.

 

 

 

Przyczepę ze zbiornikiem można przekształcić nawet w mobilne poidło dla zwierząt ze specjalnymi miskami przy tylnym zderzaku. Możliwości jest sporo, a szczegóły najlepiej poznać u polskiego dystrybutora.

 

Wydaje się, że jeszcze niedawno informowaliśmy o odwołanych wydarzeniach związanych z branżą budowlaną. Od początku pandemii mija już półtorej roku, i tym razem mamy dobre informacje - wprawdzie zza oceanu, ale na pewno pozytywne.

 

Popularna konwencja "World of Concrete" (ang. Świat Betonu) odbywająca się w Las Vegas odbyła się bez obostrzeń dotyczących zakładania masek chroniących przed zarażeniem drogą kropelkową. Jak informuje Marcia Doyle z portalu Equipment Worl, liczba wystawców i zwiedzających była zauważalnie niższa niż w poprzednich edycjach, ale... Subiektywnie dało się poczuć dużą ulgę. Jeśli chodzi o inne łatwo zauważalne zmiany, to reporterka wskazała na zmianę z papierowych identyfikatorów na elektroniczne.

 

Czyżby faktycznie dało się już zobaczyć koniec pandemii? Jedno jest pewne: nim wszystko wróci w stu procentach do normy, minie jeszcze sporo czasu. Grunt, że w końcu mogliśmy opublikować pozytywne informacje.

 

Marka Manitex Valla wyprodukowała elektryczny mobilny żuraw sterowany zdalnie. Maszyna podnosi do 11 ton, ma napęd na przedniej osi i zdejmowalne przeciwwagi. Podnosić można na wysokość 10,4 metra. Konstruktorzy postarali się też o niewielki promień skrętu 3945 milimetrów i szerokość nadwozia 1497 milimetrów, co przydaje się podczas pracy w warunkach ograniczonej przestrzeni.

 

 

Jak mówił Carlo Forini, manager generalny Manitex Valla, "Maszyna jest skierowana w dojrzałe rynki postrzegające mobilne żurawie jako fundamentalne narzędzia do uzyskania konkretnych wydajności poprzez proste operowanie, maksymalne bezpieczeństwo i dbałość o środowisko".

 

Oxbotica i TRL zapoczątkowały tworzenie pierwszego Kodeksu Praktyki dotyczącego autonomicznych pojazdów pracujących poza infrastrukturą drogową. Próby zostały przeprowadzone w kamieniołomie, z użyciem samochodów terenowych.

 

Konsorcjum założone w Wielkiej Brytanii rozwinęło i zademonstrowało możliwości wprowadzenia autonomii do pojazdów przeznaczonych do prowadzenia przez ludzi, przy użyciu prostych i tanich sensorów, a także rozpoczęło proces tworzenia Kodeksu Praktyk w którym zawarto kluczowe zasady mające zapewnić bezpieczne i efektywne wprowadzanie autonomicznych pojazdów w warunkach poza drogami. Kopalnie, kamieniołomy, gospodarstwa rolne, rafinerie, magazyny czy porty to środowiska o znacznie bardziej zróżnicowanych zagrożeniach i mniej uporządkowanej budowie w porównaniu do dróg. Kodeks ma pomóc we wprowadzeniu standardów we wszystkich branżach i pozwala na wymianę wiedzy. Pojazdy poruszające się poza drogami wchodzą w interakcje z wieloma różnymi obiektami, zarówno będącymi przeszkodą na drodze, jak obiektem pracy - w przypadku wydobycia czy rolnictwa.

 

By zademonstrować wyzwania stojące przed rozwijającą się technologią, Oxbotica i TRL uruchomiły Forda Rangera i Range Rovera Evoque z zainstalowanym oprogramowaniem autonomicznym w kamieniołomie na terenie Wielkiej Brytanii. Pojazdy posiadały zestawy czujników, w tym LiDAR, RADAR oraz panoramiczne kamery.

 

JCB otwiera nową linię ładowarek teleskopowych Loadall z nowymi, mocniejszymi silnikami spełniającymi normy emisji spalin Stage V. Ponadto, nowe maszyny posiadają napędy DualTech Variable.

 

Nowoczesny napęd łączący hydrostatykę na potrzeby niskich prędkości oraz mechaniczne przełożenie do szybszej jazdy oferują większą wydajność i elastyczność. Teraz nie są już montowane jedynie w topowych wersjach Series III Loadall, ale również w uboższych wersjach wyposażenia. Teraz można wybrać DualTech Variable dla maszyn Agri Super oraz mniejszych modeli 532 - 60.

 

"DualTech VT okazał się bardzo dobrym wyborem dla popularnych, topowych wersji rolniczych ładowarek Loadall i teraz chcemy ją udostępnić szerszemu gronu odbiorców dodając ją jako opcję w Agri Super, dla 3,2 tonowych, 6 metrowych modeli 532 - 60 w sprzedaży od 2020 roku" - mówił manager maszyn rolniczych JCB John Smith - "Doświadczenia użytkowników i nasze dane zebrane z systemów telematycznych LiveLink potwierdziły, że DualTech jest bardzo wszechstronny i użyteczny, zwiększa produktywność i poprawia wyniki spalania. Ponadto, przyjemnie się go używa i naprawdę oferuje najlepsze cechy obu rozwiązań - napędu hydrostatycznego i skrzyni PowerShift".

 

Nowe silniki to 4,8 litrowe jednostki JCB 448 DieselMAX z kompaktowym układem oczyszczania spalin gwarantującym spełnienie wymogów norm EU Stage V. W modelach Agri silnik ma niezmieniony wydatek 109 koni mechanicznych i 516 Nm momentu obrotowego, tymczasem w wersji Agri Super użytkownik dostaje dodatkowe 5 koni mechanicznych (łącznie 130) i 55o Nm momentu. Agri Xtra również otrzymały dodatkowe 5 koni, a także moment zwiększony do 600 Nm.

 

Doosan Infracore opracowała swoją pierwszą baterię. Prototyp ma przyspieszyć rozwój segmentu elektrycznych maszyn Doosan.

 

 

Zaletą baterii Doosan jest elastyczny design spełniający wymogi napięcia i pojemności przez łączenie standardyzowanych cylindrycznych ogniw. Pakiety można budować z maksymalnie 32 elementów w układzie równoległym lub szeregowym. Ogniwa mają zwiększoną gęstośc energii oraz stabilność dzięki wykorzystaniu strukturalnych połączeń fizycznych i elektrycznych złączy.

 

Doosan planuje wyprodukowanie 1,7 tonowej koparki elektrycznej wykorzystującej te pakiety baterii po serii testów. "Baterie mogą być montowane we wszystkich elektrycznych maszynach w branżach budowlanej, górniczej czy rolniczej, a nawet w wózkach golfowych. Ustanowiliśmy cel sprzedaży na 500 miliardów WON (444 miliony dolarów) lub więcej w sektorze baterii na rok 2030" - mówił przedstawiciel Doosan Infracore.

 

Wcześniej Doosan stworzył już maszyny wykorzystujące technologię miękkiej hybrydy, czyli swego rodzaju ogniwo łączące silniki spalinowe i elektryczne. Napęd 48V Mild Hybrid Powertrain został wybrany jako istotny nowy produkt w roku 2020 przez Diesel Progress - wiodący magazyn rynku silnikowego.

 

Specjaliści od środków ochrony osobistej, Mips (multi-directional impact protection system, czyli wielokierunkowy system ochrony przed uderzeniami) opracowali specjalną wkładkę do kasków ochronnych, która imituje działanie płynu otaczającego ludzki mózg.

 

Tradycyjne kaski posiadają zazwyczaj wkładki wykonane z gąbki, która ma absorbować część siły uderzenia, co nie zawsze jest wystarczające do uchronienia człowieka przed wstrząsem i urazami mózgu. Produkt Mips ma poprawić parametry ochronne kasków poprzez lepszą absorpcję siły uderzenia.

 

System bezpieczeństwa Mips składa się z poliwęglanowej warstwy, którą producent może włożyć do środka dowolnego kasku, zazwyczaj pomiędzy gąbkę i paski utrzymujące kask na głowie. Zgodnie z informacjami podanymi przez Mips, to pozwala na uzyskanie dodatkowych 10 do 15 milimetrów przestrzeni pomiędzy głową a kaskiem, zależnie od kierunku uderzenia. "Próbujemy obniżyć współczynnik tarcia pomiędzy kaskiem a głową w podobny sposób jak płyn mózgowy obniża ten współczynnik pomiędzy mózgiem i kością" - mówił współzałożyciel Mips, Peter Halldi.

 

System waży niecałe pół kilograma, więc nie dodaje znacznej masy do zestawu ochronnego. Wymagany jest pasek zapinany pod brodą, by dodatkowa warstwa mogła działać poprawnie.

 

Rodzinna firma pochodząca z Wielkiej Brytanii - RSP UK - opracowała niecodzienną maszynę, dzięki której kruszenie i sprzątanie zniszczonych fragmentów asfaltu zajmuje znacznie mniej czasu. Jak mówił Lloyd Gardener, "Pracowaliśmy nad tym projektem od dłuższego czasu i z przyjemnością oferujemy efekty naszym klientom". Zbudowana na Mercedesie Arocs 6x4, maszyna posiada ramię z młotem hydraulicznym oraz drugie ramię z ssawką. Ciąg powietrza jest na tyle silny, że odłamane fragmenty od razu są usuwane z remontowanego miejsca.

 

 

"Nowa 995F to pierwszy model w naszej linii dużych koparek F-Series, zapewniająca wytrzymałość i niezawodność, jakiej oczekuje się od marki LiuGong. Jest twarda, ale wyróżnia się łatwością operowania i komfortem, więc jest świetnie dostosowana do wymogów klientów i operatorów na europejskim rynku" - mówił Harry Mellor, manager produktów w sektorze koparek LiuGong na Europę.

 

Najnowsze maszyny są przeznaczone do prac w górnictwie, kamieniołomach czy wyburzeniach, gdzie koszt w przeliczeniu na tonę, a także niezawodność, bezpieczeństwo operatora i komfort pracy są kluczowe. Koparkę napędza 18,1 litrowy silnik Perkins o mocy 447 kW i wysokim momencie obrotowym przy niskich obrotach na minutę. 995F wyposażono w trzy tryby pracy wspomagające oszczędność paliwa przez dostosowanie charakterystyki działania silnika do wymagań aktualnego zadania: Eco, Standard i Power. Co więcej, operator ma do dyspozycji dziesięć prędkości silnika, a także zaawansowany, zmienny elektrohydrauliczny system dystrybuujący przepływ hydrauliczny w taki sposób, by sprostać wymogom chwili.

 

Kolejną nowością w 995F jest asystent wysięgnika z dwoma trybami pracy - załadunku i kruszenia. Urządzenie może opadać pod naciskiem własnej masy, co pozwala na kolejną redukcję spalania, zapobiega uszkodzeniom i zwiększa komfort operatora.

 

Podwozie posiada szereg wzmocnień z nadwymiarowymi, kutymi elementami i wytrzymałymi segmentami gąsienic. Wersję 995FDM wyposażono dodatkowo w osłonę przedniego cylindra hydraulicznego, unoszoną osłonę FOPS II stopnia, linię drenażową i obrotową hydraulikę - wszystko to na potrzeby pracy przy wyburzeniach.

 

Operator ma do dyspozycji przestronną kabinę z miejscami na przedmioty takie jak butelki z wodą, kask czy telefon, a także z klimatyzacją, ogrzewanym fotelem i ośmiocalowym ekranem dotykowym.

 

Trimble to nie tylko systemy automatycznego sterowania maszynami. LOADRITE jest systemem służącym do kontrolowania masy ładunku, a jednocześnie częścią Trimble EARTHWORKS. Rozwiązanie to ma na celu jeszcze dalej idące usprawnienie pracy operatora i uzyskanie jeszcze dokłaniejszych, bardziej efektywnych wyników.

 

 

TD520 Display Screenshot 20170110 095609

Podobnie jak w przypadku pozostałych produktów Trimble, LOADRITE ma intuicyjny interfejs, pozwalający bez trudu rozpocząć pracę. Masa załadunku oraz wykopy mogą być wyświetlane na jednym wyświetlaczu. Ostateczny efekt to lepsze zarządzanie ładunkami, więcej ton na litr spalonego paliwa. I to bez instalacji dodatkowego systemu ważenia - wystarczy Trimble Earthworks!

 

System jest kompatybilny z wieloma różnymi maszynami. Platforma obsługująca Trimble Earthworks i LOADRITE działa na 10 calowym tablecie Trimble z systemem Android.

 

Możliwość jednoczesnego obrotu i wychylenia osprzętu koparki pozwala na precyzyjne wykonywanie najbardziej skomplikowanych zadań. Jednocześnie, dzięki eliminacji wielu przejazdów i konieczności pracy ręcznej, zmniejsza się zużycie paliwa i opłacalność prac. Wszystko to dzięki TILTROTATOROWI MTS dostępnemu w firmie DT Automatyzacja.

 

Tiltrotator 600x400 8

Ponadto, rozwiązanie typu "przekładka" pozwala na bardzo szybkie (dosłownie kilka sekund) przezbrojenie głowicy obrotowej między maszynami i osprzętami. Istnieje też możliwość odłożenia głowicy obrotowej na potrzeby bardziej intensywnej pracy, co chroni ją przed ewentualnym przeciążeniem. Konstrukcja TILTROTATORA MTS jest zwarta i pozbawiona luźnych węży hydraulicznych, przez co ryzyko uszkodzenia jest zminimalizowane. Masa urządzenia jest niewielka, więc zużycie paliwa maszyny bazowej zanadto się nie zwiększa. Dzięki całkowicie hydraulicznej zmianie osprzętu operator nie musi nawet wychodzić z kabiny.

 

Twórcy TILTROTATOTRA MTS zadbali o siłę obrotu przez dodanie mocnego siłownika i wytrzymałej przekładni o dużym momencie obrotowym. Jednocześnie, asystent blokowania zapewnia bezpieczne przekładki między osprzętami. Jako wyposażenie opcjonalne oferowane jest mechaniczne szybkozłącze.

 

Urządzenie oferowane przez firmę DT Automatyzacja sprawdza się doskonale przy profilowaniu skarp, precyzyjnych wykopach, zakładaniu stawów, kopaniu otworów pod słupy, usuwaniu zarośli, modelowaniu nawierzchni, oraz wielu innych zadaniach, łącznie z zastępowaniem pracy ręcznej.

 

Marka Steelwrist poinformowała, że tiltrotatory można już w pełni integrować z systemem kontroli pracy iDig Grade Control System.

 

iDig to system sterowania 2D dla koparek pracujący dzięki technologii bezprzewodowej, co umożliwia bardzo szybki i łatwy montaż i przenoszenie. iDig monitoruje położenie tiltrotatora w czasie rzeczywistym i pozwala na szybszą i dokładniejszą pracę. Poza systemem iDig, tiltrotatory Steelwrist są już kompatybilne z innymi systemami sterowania dla maszyn, takimi jak Moba, Leica, Topcon czy Trimble.

 

Do integracji systemów wystarczy tylko bramka Steelwrist MCS.

 

Najnowsze ładowarki kołowe CAT 980 i 982 w klasie 10 i 12 tonowców są o 10% bardziej produktywne i o 20% tańsze w eksploatacji niż starsze odpowiedniki - 980M i 982M. Dodatkowo, modele 980 XE i 982 XE zostały wyposażone w bezstopniowe przekładnie CVT, dzięki którym oszczędność paliwa zwiększyła się nawet o 35%, a koszty utrzymania spadły o 25% w stosunku do serii M. Nowe modele posiadają także rozszerzoną platformę cyfrową zwiększającą wydajność i poprawiającą efektywność pracy.

 

982 3 Grenoble

Znana z wcześniejszych modeli platforma Cat Payload z systemem Assist służyła do pomiarów obciążenia łyżki. Teraz, z opcjonalną technologią Cat Advanced Payload można rozszerzyć funkcjonalność o kolejne możliwości. Operator otrzyma wsparcie w poprawnej technice ładowania, co przekłada sie na mniejsze straty i zmniejsza czas załadunku. Można też zautomatyzować cykl ładowania łyżki do pełna, tak, by każdy ruch był bardziej optymalny. Za pomocą jednego przycisku można też przywołać wybrany zestaw ustawień maszyny, dostosowany do konkretnego zadania.

 

Kabiny nowych modeli wyposażono w powiększone drzwi, wysunięte stopnie i poręcze ułatwiające wchodzenie i wychodzenie. Nowoczesne, amortyzowane siedzenie może posiadać opcje ogrzewania i chłodzenia. Pasy bezpieczeństwa są monitorowane; można też przekazywać informacje o zapięciu pasów do centrali, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo operatora. Dodano także więcej miejsca na nogi, lepsze wytłumienie i amortyzację całej kabiny. System ride control (ang. kontrola jazdy) funkcjonuje jako amortyzator zwiększający komfort poruszania się po trudnym terenie. Dla jeszcze większego bezpieczeństwa podczas pracy, dodano system wykrywania obiektów dookoła maszyny oraz kamery 360 stopni.

 

982 XE MWL Tech 11

Wszystkie interwały serwisowe są zaplanowane co 1000 motogodzin, co eliminuje przestoje (wcześniej było to zazwyczaj 500 motogodzin). Punkty dostępowe zgrupowano w taki sposób, by maksymalnie skrócić czas obsługi maszyny. Zdalny system wykrywania usterek łączy się z serwisem dealera, co pozwala na szybkie wykrywanie i eliminowanie problemów. Pliki aktualizacji systemu są uzupełniane "w tle", a ich instalacja może być uruchamiana za pośrednictwem strony internetowej Cat Remote Services przez zalogowanego użytkownika (właściciela maszyny lub osoby odpowiedzialnej).

 

W parze z nowymi ładowarkami Cat oferuje serię łyżek Cat Performance Series o zoptymalizowanym kształcie, pozwalające na łatwe ładowanie do pełna. Maszyny można także wyposażyć w Fusion Quick Coupler - szybkozłącze pozwalające na zmianę łyżki bez wychodzenia z kabiny. Na potrzeby wykorzystania ładowarek w rozmaitych warunkach i branżach, Cat oferuje specjalne schematy konfiguracji, takie jak Industrial & Waste (przemysł i odpady), Forestry (leśnictwo), Steel-mill (hutnictwo) oraz Block-handler (transport bloków w kamieniołomach).

 

Model 980 oraz 980 XE napędza silnik o mocy 420 koni mechanicznych, a maszyna waży nieco ponad 30 ton. Model 982 i 982 XE dysponuje 432 końmi mechanicznymi i waży 35,5 tony.

 

26 maja Bobcat oficjalnie zaprezentowała najnowszy dodatek do katalogu popularnych białych maszyn: podnośniki teleskopowe serii R, przewidziane dla budownictwa i rolnictwa. Podczas wirtualnej prezentacji z udziałem przedstawicieli marki dowiedzieliśmy się także wiele na temat dalszego kierunku rozwoju Bobcata i jego związku z sektorem rolniczym, a także odwiedziliśmy fabrykę gdzie powstają jedne z najbardziej rozpoznawalnych ładowarek na świecie.

 

Właściwa prezentacja maszyn rozpoczęła się od teleskopowych ładowarek przeznaczonych dla rolnictwa. Klienci mogą wybierać spośród siedmiu modeli, z wysokościami podnoszenia 6, 7 i 8 metrów. Udźwig, zależnie od modelu, waha się pomiędzy 2,6 tony do 4,3 tony. Duży nacisk położono na projekt kabiny, która ma gwarantować zarówno wygodę jak łatwość obsługi maszyny. Przełączniki zainspirowane sektorem samochodów osobowych sprawiają, że praca jest łatwiejsza do opanowania nawet przez mniej doświadczonych użytkowników. Wielofunkcyjny joystick pozwala na sterowanie prędkością, funkcjami ramienia oraz podnoszeniem. Wszystkie czynności operatora są jednocześnie wyświetlane na ekranie dotykowym, dzięki czemu łatwiej zorientować się w uruchamianych opcjach, takich jak tryb jazdy.

 

Linia przeznaczona dla budownictwa to aż dziesięć modeli z wysokościami podnoszenia od 6 do 18 metrów i udźwigiem od 2,6 do 4,3 tony. Silniki instalowane w maszynach mają moc od 75 do 100 koni mechanicznych. Tu również kabina wyróżnia się najbardziej - wszystkie przyciski są tak położone, by ograniczyć ruchy rąk do minimum i zapewnić intuicyjne sterowanie. Kamera cofania włącza się automatycznie, kiedy maszyna porusza się wstecz.

 

Jako, że podnośniki teleskopowe doskonale sprawdają się w pracy z podnośnikami koszowymi, marka Bobcat postarała się, by nowe maszyny spełniały dwa najistotniejsze warunki: stabilność i precyzję działania. Posiadają bardzo niski środek ciężkości dzięki optymalnie ustawionym obciążeniom. W połączeniu z hydrostatycznym napędem i precyzyjnym joystickiem maszyna pozwala na czynności wymagające dużej dokładności. Dodatkowo, specjalny system Boom Positioning System pozwala na przemieszczanie ładunków na boki nawet, kiedy maszyna stoi na podporach.

Na potrzeby pracy w warunkach budowlanych ładowarki są dodatkowo zabezpieczane przed uszkodzeniami zarówno z zewnątrz jak w kabinie. Silniki montowane w nowych modelach spełniają wymogi norm emisji spalin Stage V.

 

Środki smarne są niezwykle istotne w pracy maszyn. Pomiędzy ruchomymi elementami dochodzi do tarcia, które z kolei prowadzi do scierania i nagrzewania. By zniwelować ten efekt stosuje się specjalistyczne smary – zagęszczone oleje syntetyczne lub mineralne z dodatkiem środków antykorozyjnych, przeciwzatarciowych oraz innych. Do zagęszczania stosuje się na przykład mydło litowe – wówczas otrzymujemy smar litowy. To właśnie dodatki decydują o przeznaczeniu smarów.

 

 

Oleje Klimowicz oferuje szeroki wybór produktów Neste, wśród których znajdziemy szeroką gamę smarów. Smary do łożysk, smary maszynowe czy wysokotemperaturowe zapewnią długie życie najbardziej narażonych elementów koparek, ładowarek, a także maszyn przemysłowych, rolniczych czy leśnych.

 

 

Flagowym produktem oferowanym przez Oleje Klimowicz jest smar specjalnego przeznaczenia OH Grease 2 do podwozi maszyn pracujących w trudnych warunkach. Produkowany na bazie oleju mineralnego z dodatkiem hydroksysternianu-12-wapnia, cechuje się bardzo dobrą przyczepnością do metalowych powierzchni i odpornością na wymywanie. W ten sposób może zapewnić ochronę przed rdzą i zacieraniem przy długich okresach wymiany elementów. Zaleca się używanie go do smarowania sworzni i tulei w zespołach hydraulicznych, a także do podwozi i wolno obrotowych łożysk. Zimowa odmiana – OH Grease 0 – służy do tych samych celów, ale najlepiej sprawdza się w warunkach zimowych.

 

 

Smar Allrex to środek z dodatkiem mydła litowego, zawierający środki zapobiegające zużyciu, korozji i utlenianiu. Można go stosować wielokrotnie, w szerokim zakresie temperatur. Posiada wysoki punkt kroplenia, dobrze chroni przed ciśnieniem oraz wodą. Nadaje się do pompowania w centralnych układach smarowania. EP0 przeznaczony jest do łożysk tocznych i przekładni zębatych, podczas gdy EP1 – do łożysk tocznych tulejowych i kulkowych. EP2 stworzono z myślą o smarowaniu w przemyśle i urządzeniach udarowych, ale także do łożysk w pojazdach i maszynach budowlanych. EP3 to smar dobrze znoszący wysokie temperatury.

 

 

Najlepszym smarem do centralnych układów smarowania jest półpłynny Neste Center Grease 00 EP, wykonany z zagęszczacza z kompleksem litu. Doskonale nadaje się do pracy w niskich temperaturach.

 

 

molygrease

Uniwersalny smar do pracy w ciężkich warunkach to Superlix EP2 na bazie litu. Nadaje się do pracy przy dużych obciążeniach i temperaturach, a także w urządzeniach wibrujących. Przeznaczony do smarowania łożysk kół samochodowych, w ciężkim transporcie, a także sprzęgieł kardanowych i podwozi.

 

 

Molygrease jest smarem litowym z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, który dobrze spisuje się pod dużym obciążeniem. Przeznaczony jest do przegubów kulkowych i powierzchni ślizgowych, a także podwozi koparek, spychaczy, maszyn leśnych i rolnych. Poza typowymi właściwościami ochronnymi zapewnia również odporność na słabe kwasy i zasady.

 

 

Więcej na temat każdego z tych smarów mogą powiedzieć przedstawiciele firmy Oleje Klimowicz. Warto zadbać o długie życie maszyny zapewniając jej dobre i regularne smarowanie.

 

Otrzymaliśmy od firmy AMAGO następującą informację dotyczącą współpracy z SBM Mineral Processing GmbH:

 

 

 

"AMAGO Sp. z o.o. nawiązało współpracę z nowym dostawcą maszyn kruszących i przesiewających

 

 

Z nieukrywaną radością przekazujemy Państwu informację, iż spółka AMAGO podpisała umowę o współpracy z austriacką, renomowaną firmą SBM Mineral Processing GmbH, która istnieje na rynku od 1950 roku oraz posiada swoją siedzibę główną w Oberweis w Austrii.

 

 

Rusin Pacia 1

 

 

Na mocy tejże umowy od 1 czerwca br. AMAGO Sp. z o.o. staje się wyłącznym dystrybutorem mobilnych maszyn kruszących i przesiewających marki SBM na terenie Polski. Ponadto zyskała możliwość oferowania kompletnych stacjonarnych zakładów przeróbczych do produkcji kruszyw naturalnych przy pełnym wsparciu i doświadczeniu firmy SBM, która posiada jedno z najnowocześniejszych laboratoriów badań materiałów wsadowych (nadawy) w Europie. Na podstawie wykonanych szczegółowych badań, firma SBM jest w stanie sprostać najbardziej wymagającym klientom w naszym kraju, poprzez szczegółową analizę i dobór odpowiednich urządzeń, ściśle dostosowanych pod klienta - określając wydajność, podział frakcji, zużycie paliwa oraz elementów trudnościeralnych.

 

 

SBM Mineral Processing GmbH, to firma o wieloletniej, ponad 70-letniej tradycji, należąca do wiodących światowych producentów urządzeń krusząco-przesiewających, zarówno mobilnych jak i stacjonarnych. Największą zaletą marki jest dbanie o każdy najmniejszy detal. Podzespoły urządzeń są najwyższej jakości, a konstrukcyjnie maszyny SBM to precyzyjnie i starannie dopracowane szczegóły. Wszystkie zastosowane w maszynach rozwiązania są przemyślane i zapewniają maksymalnie łatwe użytkowanie oraz bezpieczeństwo dla operatorów. Ponad to, praca maszyn jest monitorowana poprzez aplikację SBM na telefony komórkowe lub tablety. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że SBM kładzie w swoich maszynach nacisk na wysoką wydajność, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i ograniczenie wpływu ich pracy na środowisko naturalne. A co bardzo istotne dla przyszłych użytkowników maszyn, czas oczekiwania na dostawę to zaledwie kilka tygodni.

 

 

Rusin Pacia 3

 

 

Biorąc pod uwagę, że zarówno AMAGO i SBM to firmy rodzinne, kierujące się ściśle określonymi zasadami, które cenią sobie przejrzystość, jasność i uczciwość w relacjach biznesowych wspólnie jesteśmy przekonani, że współpraca będzie przebiegać pomyślnie wg najwyższych standardów".

 

 

Materiał sponsorowany

 

 

 

 

Strona 1 z 89

Najbliższe wydarzenie

  • eRobocze SHOW - jedyna taka impreza w Polsce   11 września tego roku w Lubieniu Kujawskim odbędzie się kolejna, 9 już edycja eRobocze SHOW. Koparki, ładowarki, spycharki, wozidła, narzędzia robocze, sprzęt telematyczny oraz geodezyjny, materiały eksploatacyjne, a nawet narzędzia ręczne - wszystko to zgromadzone w jednym miejscu, dostępne do oglądania i testowania przez cały dzień. A na dodatek:…
© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL