Opony

Opony – „gorąca” reaktywacja!

Proponowane przez firmę GEYER & HOSAJA opony ciężarowe bieżnikowane w technologii na gorąco UNITREAD EX to alternatywa dla opon klasy PREMIUM.

Czy „lifting” opon jest potrzebny? To ciągle kwestia sporna. Sceptycy podważają zasadność wykonywania takiego zabiegu, zaś zwolennicy tego procesu wskazują przede wszystkim na korzystną cenę opon bieżnikowanych.

Przedstawiciel firmy GEYER&HOSAJA podkreśla, że nowoczesne opony bieżnikowane to produkt wysokiej jakości, starannie kontrolowany przez wyspecjalizowanych klasyfikatorów – osoby przeszkolone w zakresie oględzin karkasów. Karkasy, które przejdą kontrolę pozytywnie, mogą zostać poddane procesowi bieżnikowania; negatywny wynik kontroli powoduje decyzję o ich utylizacji.

Ocena wizualna klasyfikatora to pierwszy etap diagnozy karkasów. Fachowcy z pewnością doskonale wiedzą, czym są karkasy, laikom zaś wyjaśniamy, że karkas to korpus opony. Kolejny krok to prześwietlanie za pomocą shearographu. Jedynie ten zabieg daje pełny obraz opony – wskazuje wady, których człowiek nie byłby w stanie zauważyć. Dopiero pozytywny wynik testu pozwala na wykonanie bieżnikowania.

Istnieją dwie metody bieżnikowania opon: w technologii na zimno i na gorąco. Ta pierwsza polega na oszorstkowaniu opony, przyklejeniu pasa nowego bieżnika oraz odbudowie barku opony w procesie wulkanizacji i jest znacznie częściej stosowana. To mało skomplikowany proces technologiczny, dlatego stosuje go wiele koncernów oponowych na całym świecie.

– Znacznie bardziej zaawansowany technologicznie jest proces bieżnikowania opon w technologii na gorąco. Wymaga on dużo większych środków finansowych i pogłębionej wiedzy technicznej. Tylko niewiele firm bieżnikuje opony, wykorzystując tę technologię –mówi portalowi erobocze.pl pan Mariusz Mądry, Specjalista ds. Marketingu w firmie GEYER&HOSAJA.

– Efekt bieżnikowania na gorąco jest imponujący – poddana temu procesowi opona wizualnie niewiele różni się od opony nowej – podkreśla pan Mariusz.

Proces weryfikacji jakości opony przeznaczonej do bieżnikowania na gorąco początkowo jest analogiczny do tego, któremu poddaje się oponę z przeznaczeniem do bieżnikowania w technologii na zimno, dalszy etap, to proces bardziej złożony.

Po weryfikacji wizualnej, prześwietleniu, oszorstkowaniu i dokonaniu niezbędnych napraw na oponę nakłada się odpowiednią ilość mieszanki, podobnie jak przy produkcji nowej opony.

Tak przygotowany produkt trafia do prasy, gdzie forma nadaje odpowiednią rzeźbę bieżnika.

Rocznie GEYER&HOSAJA bieżnikuje ponad 50 000 opon (napędowych i naczepowych), zasilając swoimi produktami zarówno rynek polski, jak i zagraniczny.

Opony przemysłowe stanowią zróżnicowaną grupę produktów. Można wśród nich wyróżnić ogumienie do wózków widłowych, maszyn budowlanych, górniczych, przemysłowych, pojazdów rolniczych, a nawet do statków powietrznych czy motocykli crossowych

The “Road Free company” - tak z pewnością można nazwać polski oddział spółki Camso.

Pojazdy off-the-road to maszyny pracujące w trudnych warunkach terenowych. Specyfika ich zastosowania wymaga specjalistycznych opon umożliwiających pracę na różnorodnych powierzchniach, różniących się od opon przeznaczonych do samochodów ciężarowych i osobowych.

Takie właśnie opony posiada w swojej ofercie firma Camso Polska S.A. z Warszawy – Wesołej. Obsługuje ona cztery segmenty rynku OTR: maszyny, pojazdy i urządzenia do transportu wewnętrznego, budownictwa, rolnictwa oraz pojazdów Powersports.

Prezes Camso, Pierre Marcouiller, podkreśla różnicę między produkcją opon szosowych i opon dla pojazdów off-the-road:

– Można by pomyśleć, że produkcja opon szosowych i off-the-road jest jednym i tym samym, ale to po prostu tak nie jest. To prowadzi Camso do ciągłego rozwoju. Nasi ludzie poświęcają czas na co dzień, aby zrozumieć wielość problemów i wyzwań, z którymi spotykają się operatorzy maszyn – wyjaśnia.

Zespół Camso bycie „Road Free” rozumie jako uwolnienie od utartych ścieżek, a to przede wszystkim szukanie niszy, przecieranie nowych szlaków, wyznaczanie nowych celów. Firma projektuje, produkuje i dystrybuuje opony, felgi, gąsienice i systemy gąsienicowe. Współpracuje z głównymi producentami maszyn i pojazdów, takimi jak: Toyota, Caterpillar, Jon Deere i BRP oraz wieloma innymi znanymi producentami i sieciami dystrybucji.

Camso zatrudnia ponad 7500 pracowników w 27 krajach. Posiada 4 centra badawczo – rozwojowe oraz 24 zakłady produkcyjne, działa w ponad 100 krajach.

W ostatnim czasie spółka Camoplast Solideal zmieniła swoją nazwę. Zmiana ta dotyczy także polskiego oddziału Solideal Polska S.A., którego nazwę zastąpiono inną: Camso Polska S.A.

Po upływie okresu przejściowego nazwa Camso stanie się również marką dla wszystkich wytwarzanych opon, gąsienic i systemów gąsienicowych.

Zmiana nazwy spółki idzie w parze z wysiłkiem, który firma wkłada w 11 % światowego rynku opon i gąsienic: w rynek off-the-road. Nowa nazwa, jak twierdzą pracownicy, podkreśla to, co najlepsze w Camoplast i Solideal.

Przedstawiciel znajdującej się w Kanadzie centrali firmy zaznacza, że owo skoncentrowanie działań pozwala na: „tworzenie dogłębnej wiedzy o rynku OTR, umożliwiając firmie identyfikację bardzo specyficznych potrzeb swoich klientów, a co za tym idzie, możliwość rozwoju wydajnych opon i gąsienic”.

– Wprowadzenie Camso podkreśla sukces, jaki osiągnęła nasza firma w ciągu zaledwie kilku lat. Staliśmy się drugą na świecie co do wielkości firmą produkującą wyspecjalizowane opony, gąsienice i systemy gąsienicowe do pojazdów segmentu off-the-road- wyjaśnia prezes i dyrektor generalny Pierre Marcouiller.

Strona 2 z 2
© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL