Opony

Michelin w Olsztynie produkuje opony do samochodów osobowych oraz 4x4, samochodów dostawczych, ciężarowych i pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i mieszanki gumowe. Firma wyposaży linie produkcyjne w najnowocześniejsze urządzenia, przeprowadzi też prace budowlane.

Zainaugurowana kilka dni temu inwestycja o wartości blisko 170 mln zł ma na celu zwiększenie produkcji najnowszych gam opon klasy premium do 5 milionów opon rocznie, uruchomienie najnowocześniejszych technologii, a także wzrost konkurencyjności fabryki. Inwestycja zakończy się w 2022 roku. Powstanie 66 nowych stanowisk pracy. Michelin otrzymała rządowy grant, który stanowi 7% wartości projektu.

Michelin to producent m.in. opon wielogabarytowych O.T.R.: opon do ładowarek, wozideł przegubowych, wozideł sztywnoramowych, dźwigów, wózków kontenerowych, a także do maszyn rolniczych.

Grupa Michelin jest w Olsztynie od 23 lat. W tym czasie zainwestowała tam 1 miliard euro. Michelin Polska jest największym pracodawcą na Warmii i Mazurach – zatrudnia ok. 5000 osób. Dzięki inwestycjom olsztyńska fabryka Michelin stała się jedną z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie – poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która zapewniła wsparcie nowego projektu Michelin w Olsztynie.

 

 

fot. ilustracyjne

 

Wiecie po co są klatki na oponę? To bardzo przydatne akcesoria związane z bezpieczeństwem podczas pompowania. Wybuchające ogumienie do maszyn - to znaczy naprawdę duże ogumienie - stanowi ogromne zagrożenie dla życia i zdrowia. Dlatego warto zaopatrzyć się w klatkę. Dowód? Na poniższym nagraniu z certyfikacji takiego urządzenia. Oponę napompowano do ciśnienia ponad 10 bar.

 

 

Niektóre opony są naprawdę spore. Wiemy doskonale co dzieje się jeśli w środku panuje zbyt wysokie ciśnienie. A co jeśli uszkodzenie jest nieco mniejsze? Tu z pomocą przychodzą specjaliści, tacy jak na przykład niemiecka firma Rema Tip Top. Producent sprzętu do napraw oraz serwis naprawczy pokazał, jak radzi sobie z dziurą na przykładzie opony kosztującej około 30 tysięcy dolarów.

 

Procest jest dosyć długi i skomplikowany. Wszystko można zobaczyć krok po kroku na wideo poniżej:

 

 

Niezależnie od rodzaju maszyny kołowej, bez dobrych opon ani rusz. Czarne "buty dla pojazdu" gwarantują amortyzację, przyczepność, efektywność, możliwość manewru i jazdy w większości znanych miejsc - od placu budowy, przez tereny zurbanizowane, po hale magazynowe.

Opony. Wiodącym krajowym producentem ogumienia jest firma STOMIL, która zaprezentuje swoje produkty na eROBOCZE SHOW. Na wszelkie pytania ze strony gości odpowiedzą jej reprezentanci. Warto odwiedzić stoisko i dowiedzieć się więcej!

Wszelkie informacje dotyczące eROBOCZE SHOW znajdziecie w notce głównej. Czekamy na Was!

Dział: Transport

 

Dystrybutor opon do maszyn Trafica pojawi się na eROBOCZE SHOW we Włocławku. W ofercie dystrybutora znajdziemy takie marki jak MICHELIN, GOODYEAR, CONTINENTAL oraz TRELLEBORG. Klienci Trafica chwalą dobrą lokalizację siedziby firmy, a także sprawne dostawy i mobilny serwis z wymianą.

 

O oponach dla ciężkich maszyn opowiedzą specjaliści, przy stoisku Trafika już 5 listopada we Włocławku! Nie przegap eROBOCZE SHOW - wszystkie potrzebne informacje tutaj.

 

Nokian Tyres wprowadza nowe opony zimowe na rok 2016 - skandynawski producent gwarantuje bezpieczeństwo na każdą ewentualność.

 

Nowość nazywa się WR A4. Opony zapewniają doskonałą przyczepność i wytrzymałość w zimowych warunkach. A to dzięki mieszance Performance Traction Silica zawierającej kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy. Przyczepność nie ulega zmianie pod wpływem zmiany temperatury lub wraz ze zużyciem.

 

W centralnej części bieżnika umieszczono podłużne żebro. Technologie Functional Performance Siping i Centipede Siping maksymalizują powierzchnię kontaktu, poprawiając przyczepność na suchym i mokrym śniegu przy dowolnym kącie skrętu. Wskaźniki opracowane przez Nokian Tyres powodują, że stan opony można bez problemu sprawdzić w każdej chwili: DSI (Driving Safety Indicator – wskaźnik bezpieczeństwa jazdy) i WSI (Winter Safety Indicator). Ten model jest dostępny w rozmiarach od 16 do 21 cali, dla indeksu prędkości od H do W i dla nośności do XL.

 

Drugim z nowych modeli jest WR D4, czyli pierwsza na świecie opona zimowa. Zapewnia przyczepność w klasie UE-A, jest skuteczna na mokrych i zaśnieżonych drogach. Opony te wyposażono w technologie Twin Trac Silica, Block Optimized Siping i Steering Precision Rib, które zwiększają osiągi, stabilność i wytrzymałość. Tu również mamy do czynienia ze wskaźnikami DSI i WSI. Model WR D4 jest dostępny w rozmiarach od 14 do 20 cali i dla indeksu prędkości od Q do W, nośności do XL.

 

Model WR SUV 3 cechuje ekonomia i wyjątkowa wytrzymałość. Opony te stworzono z wyjątkowej mieszanki Twin Trac SUV Silica i dodano technologie takie jak Snow Claws, Groove Lifts oraz 3D Lock Sipes. Nokian Tyres Aramid Sidewall to technologia, dzięki której nawet ściany boczne są odporne na przebicia przez ostre kamienie i krawężniki. WR SUV 3 to pierwsza na świecie linia opon, która otrzymała oznaczenie A w klasie UE za przyczepność na morkej nawierzchni oraz za wydajność na podstawie zużycia paliwa. Zgodnie z informacjami producenta, WR SUV 3 w rozmiarze 265/50 R19 V może zmniejszyć drogę hamowania o 18 metrów i zredukować spalanie o 0,6 litra na 100 km. Ten model dostępny jest w rozmiarze 15 - 21 cali, dla indeksów prędkości od H do W i nośności XL.

 

Testy nowych opon Nokian przeprowadzono za kołem podbiegunowym. Jak mówił Hannu Liitsola, dyrektor zarządzający Nokian Tyres CE, „Zimowe opony Nokian Tyres są testowane w najbardziej wymagający sposób, w naszym specjalnym centrum testowym ‘White Hell’ w Ivalo, w Laponii – daleko za kołem podbiegunowym. Charakteryzują się wyjątkową przyczepnością i zdecydowanie krótszą drogą hamowania, zarówno na mokrych, jak i pokrytych śniegiem nawierzchniach. Najnowocześniejsze opony zimowe są wynikiem ponad 80 lat rozwoju i innowacji."

Dział: Transport

 

Nokian Tyres - firma produkująca ogumienie samochodowe, pochodząca z Finlandii - osiemdziesiąt lat temu wypuściła na rynek pierwsze opony zimowe dla samochodów osobowych. Najpierw pojawiła się Kelirengas, czyli opona do ciężarówek z roku 1934, a dwa lata później jej odpowiednik dla mniejszych pojazdów.

 

Nokian Hakkapeliitta szybko stała się powszechnie używaną oponą, która zrewolucjonizowała bezpieczeństwo na drogach - szczególnie tam, gdzie zima potrafi być naprawdę sroga. Dziś na całym świecie co roku używa się około 700 milionów takich opon.

 

1960 Blixthalka Hakkapeliitta advertisement

 

Czym różniła się pierwsza zimowa "guma" od normalnej? Najbardziej wyróżniał się głęboki bieżnik. Znacznie później, w roku 1961 stworzono pierwszą oponę z kolcami - Kometa-Hakkapeliitta - dzięki którym fińscy kierowcy przez długie lata dominowali w rajdzie Monte Carlo.

 

Opony Nokian dominują do dziś. Nokian Hakkapeliitta 8 255/35 R20 pobiła w 2013 roku rekord prędkości samochodu jadącego po lodzie - było to 335.713 km/h. To samo ogumienie wykorzystuje się w samochodach służb ratunkowych. Jednocześnie są to jedyne opony z klasą energetyczną A.

Dział: Transport

 

Nowoczesne opony do wózków widłowych są odporne na przebicia, mają dłuższą żywotność i zapewniają większy komfort jazdy dzięki warstwie amortyzującej.

 

Są dostosowane do pracy w każdych warunkach, w jakich można używać wózka widłowego: wewnątrz magazynów, a także na nierównej, betonowej posadzce, powierzchni wybrukowanej, w portach i stoczniach. Tam, gdzie wymagana jest dodatkowa przyczepność oraz tam, gdzie liczy się komfort jazdy.

 

YARDMASTER SDS są wyposażone w system Severe Duty Solid (SDS), który eliminuje przestoje związane z przebiciem opony. Posiadają specjalny, płaski profil zapewniający równomierne zużycie oraz centralnie zamontowany pręt, który stabilizuje bieżnik przy przeciążeniach bocznych. Do wytworzenia tych opon wykorzystano trzy różne mieszanki gumy: pierwsza przedłuża czas życia opony, druga - środkowa - gwarantuje większy komfort jazdy i amortyzację, a trzecia zapewnia stabilność. Specjalnie wykonane zgrubienia z drutu stalowego powodują, że opona bez trudu wytrzymuje przeciążenia przy wysokim momencie obrotowym.

 

Nowoczesne ogumienie jest częścią oferty marki ATG dla wózków widłowych o małym i średnim tonażu. Zgodnie z testami, żywotność opon YARDMASTER będzie od trzech do czterech razy wyższa niż konkurencyjnych produktów, przy zachowaniu niskiej ceny.

 

Widzieliśmy już setki ciekawych pomysłów na nowoczesne opony. Jedne z nich się sprawdzają, inne - no cóż, wręcz odwrotnie. Ciekawe, jak będzie tym razem...

 

Opony z przyssawkami stworzone przez firmę Kumho mają sporą szansę na sukces. Jedną z przesłanek jest nagroda IDEA (International Design Excellence Award, czyli Międzynarodowa Nagroda za Doskonały Projekt), którą otrzymały.

 

Kumho stworzyło dwie opony: Sealant i Smasher.

 

Smasher to opona terenowa zapewniająca pewną jazdę w terenie i na drodze dzięki specjalnym poduszkom próżniowym. To właśnie one powodują przysysanie się opony do podłoża i zapobiegają poślizgom. Wraz z poduszkami pracują bloki mające za zadanie skruszyć elementy podłoża, które mogą zagrozić oponie.

 

Drugi model opony ma wyeliminować konieczność korzstania z usług wulkanizatora w razie przebicia. Obecnie nawet opony "płaskie" wymagają naprawy, jeśli zostaną przebite. Tymczasem opona Sealant "leczy się" sama po uszkodzeniu - dziurę zalewa specjalny żel znajdujący się wewnątrz i pozwala na spokojną, komfortową jazdę bez stresu.

Dział: Transport

 

Geyer&Hosaja to jeden z największych w Polsce producentów wyrobów gumowych. Obecnie w firmie zatrudnianych jest ponad 700 osób, w 4 zakładach produkcyjnych. Doświadczenie firmy sięga dalej niż 25 lat wstecz.

 

W ofercie znajdziemy produkty gumowe od dywaników samochodowych, przez regenerat gumowy, granulaty EDPM, materiały do bieżnikowania, opony, aż po produkty dla kolejnictwa czy służące bezpieczeństwu na drogach, jak na przykład podstawy pod znaki drogowe, wysepki, krawężniki, separatory ruchu czy gumowe lemiesze do pługów śnieżnych.

 

Wysoką jakość wyrobów Geyer&Hosaja gwarantuje szereg certyfikatów ISO oraz homomlogacji. Produkty objęte są także gwarancjami dostosowanymi do kategorii użytkowej.

 

Firma Stomil Poznań ma naprawdę długą tradycję - istnieje na polskim rynku już od ponad 88 lat. Głównym przedmiotem produkcji są opony OTR dla branży wydobywczej, obecnie Stomil jest liderem pod tym względem. Cały czas prowadzone są badania nad nowymi rozwiązaniami, jak nowe bieżniki czy coraz to nowocześniejsze modele ogumienia. Obecnie firma pracuje nad projektem modernizacji polskiego wojska, dla którego projektowane są specjalne opony.

 

Stomil powstał jako jedna ze spółek w grupie PGZ. Dziś istnieje w świadomości polaków jako znana i doceniona marka. Ważne jest też, że opiera się ona na krajowym kapitale i zasila go dzięki sprzedaży produktów.

 

Wśród produktów Stomilu znajdziemy opony oraz wyroby gumowe i półprodukty. Te pierwsze znajdują zastosowanie nie tylko w sektorze OTR - używane są także w wózkach, ciężarówkach, samolotach i rolnictwie. Najcięższa opona produkowana w zakładach Stomil Poznań waży aż 753 kg, czyli tyle co niewielki samochód osobowy! Do dzisiejszego dnia zużyto do produkcji już 24645 metrów kordu - a wartość ta stale rośnie.

 

Jako wartości spółki wymieniane jest partnerstwo, ludzie, jakość i bezpieczeństwo, oraz dbałość o środowisko. Firma dba o dobry kontakt z klientem oraz godne zatrudnienie swoich pracowników. Rozwój technologii pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa w pracy z produktami gumowymi, a stały monitoring wpływu na środowisko czyni ze spółki odpowiedzialnego producenta.

Dział: Transport

Dzięki systemowi stałego pomiaru ciśnienia w oponach, kierowca samochodu może otrzymać ostrzeżenie o zbyt wysokim lub niskim stanie i odpowiednio zareagować. Pomiary są wykonywane nawet w trakcie jazdy!

 

Mowa o systemie ContiPressureCheck, którego zadaniem jest zwiększyć bezpieczeństwo na drodze przez redukcję szansy na uszkodzenie opony w trakcie jazdy. Zgodnie z obliczeniami producenta, rocznie można zaoszczędzić nawet do 1500 euro unikając nagłych wypadków związanych z ogumieniem. Do tych obliczeń przyjęto ciągnik poruszający się na trasie 140 000 km rocznie, przy cenie oleju napędowego 1 eur/l i szacunkowym koszcie jednorazowego uszkodzenia opony 700 eur.

 

System jest łatwy w montażu wewnątrz opony, niezależnie od jej producenta. Trzeba przy tym zaznaczyć, że jazda z odpowiednio napompowanymi oponami redukuje koszta utrzymania samochodu i zmniejsza spalanie. A za tym, jak wiadomo, idzie również redukcja emisji CO2, czyli mniejszy wpływ na środowisko...

Dział: Transport

Chemolan XW pozwala na oszczędność czasu, niweluje koszty związane z awarią ogumienia, zwiększa efektywność każdej opony

Dział: Plac budowy

Opony – „gorąca” reaktywacja!

Proponowane przez firmę GEYER & HOSAJA opony ciężarowe bieżnikowane w technologii na gorąco UNITREAD EX to alternatywa dla opon klasy PREMIUM.

Czy „lifting” opon jest potrzebny? To ciągle kwestia sporna. Sceptycy podważają zasadność wykonywania takiego zabiegu, zaś zwolennicy tego procesu wskazują przede wszystkim na korzystną cenę opon bieżnikowanych.

Przedstawiciel firmy GEYER&HOSAJA podkreśla, że nowoczesne opony bieżnikowane to produkt wysokiej jakości, starannie kontrolowany przez wyspecjalizowanych klasyfikatorów – osoby przeszkolone w zakresie oględzin karkasów. Karkasy, które przejdą kontrolę pozytywnie, mogą zostać poddane procesowi bieżnikowania; negatywny wynik kontroli powoduje decyzję o ich utylizacji.

Ocena wizualna klasyfikatora to pierwszy etap diagnozy karkasów. Fachowcy z pewnością doskonale wiedzą, czym są karkasy, laikom zaś wyjaśniamy, że karkas to korpus opony. Kolejny krok to prześwietlanie za pomocą shearographu. Jedynie ten zabieg daje pełny obraz opony – wskazuje wady, których człowiek nie byłby w stanie zauważyć. Dopiero pozytywny wynik testu pozwala na wykonanie bieżnikowania.

Istnieją dwie metody bieżnikowania opon: w technologii na zimno i na gorąco. Ta pierwsza polega na oszorstkowaniu opony, przyklejeniu pasa nowego bieżnika oraz odbudowie barku opony w procesie wulkanizacji i jest znacznie częściej stosowana. To mało skomplikowany proces technologiczny, dlatego stosuje go wiele koncernów oponowych na całym świecie.

– Znacznie bardziej zaawansowany technologicznie jest proces bieżnikowania opon w technologii na gorąco. Wymaga on dużo większych środków finansowych i pogłębionej wiedzy technicznej. Tylko niewiele firm bieżnikuje opony, wykorzystując tę technologię –mówi portalowi erobocze.pl pan Mariusz Mądry, Specjalista ds. Marketingu w firmie GEYER&HOSAJA.

– Efekt bieżnikowania na gorąco jest imponujący – poddana temu procesowi opona wizualnie niewiele różni się od opony nowej – podkreśla pan Mariusz.

Proces weryfikacji jakości opony przeznaczonej do bieżnikowania na gorąco początkowo jest analogiczny do tego, któremu poddaje się oponę z przeznaczeniem do bieżnikowania w technologii na zimno, dalszy etap, to proces bardziej złożony.

Po weryfikacji wizualnej, prześwietleniu, oszorstkowaniu i dokonaniu niezbędnych napraw na oponę nakłada się odpowiednią ilość mieszanki, podobnie jak przy produkcji nowej opony.

Tak przygotowany produkt trafia do prasy, gdzie forma nadaje odpowiednią rzeźbę bieżnika.

Rocznie GEYER&HOSAJA bieżnikuje ponad 50 000 opon (napędowych i naczepowych), zasilając swoimi produktami zarówno rynek polski, jak i zagraniczny.

Opony przemysłowe stanowią zróżnicowaną grupę produktów. Można wśród nich wyróżnić ogumienie do wózków widłowych, maszyn budowlanych, górniczych, przemysłowych, pojazdów rolniczych, a nawet do statków powietrznych czy motocykli crossowych

The “Road Free company” - tak z pewnością można nazwać polski oddział spółki Camso.

Pojazdy off-the-road to maszyny pracujące w trudnych warunkach terenowych. Specyfika ich zastosowania wymaga specjalistycznych opon umożliwiających pracę na różnorodnych powierzchniach, różniących się od opon przeznaczonych do samochodów ciężarowych i osobowych.

Takie właśnie opony posiada w swojej ofercie firma Camso Polska S.A. z Warszawy – Wesołej. Obsługuje ona cztery segmenty rynku OTR: maszyny, pojazdy i urządzenia do transportu wewnętrznego, budownictwa, rolnictwa oraz pojazdów Powersports.

Prezes Camso, Pierre Marcouiller, podkreśla różnicę między produkcją opon szosowych i opon dla pojazdów off-the-road:

– Można by pomyśleć, że produkcja opon szosowych i off-the-road jest jednym i tym samym, ale to po prostu tak nie jest. To prowadzi Camso do ciągłego rozwoju. Nasi ludzie poświęcają czas na co dzień, aby zrozumieć wielość problemów i wyzwań, z którymi spotykają się operatorzy maszyn – wyjaśnia.

Zespół Camso bycie „Road Free” rozumie jako uwolnienie od utartych ścieżek, a to przede wszystkim szukanie niszy, przecieranie nowych szlaków, wyznaczanie nowych celów. Firma projektuje, produkuje i dystrybuuje opony, felgi, gąsienice i systemy gąsienicowe. Współpracuje z głównymi producentami maszyn i pojazdów, takimi jak: Toyota, Caterpillar, Jon Deere i BRP oraz wieloma innymi znanymi producentami i sieciami dystrybucji.

Camso zatrudnia ponad 7500 pracowników w 27 krajach. Posiada 4 centra badawczo – rozwojowe oraz 24 zakłady produkcyjne, działa w ponad 100 krajach.

W ostatnim czasie spółka Camoplast Solideal zmieniła swoją nazwę. Zmiana ta dotyczy także polskiego oddziału Solideal Polska S.A., którego nazwę zastąpiono inną: Camso Polska S.A.

Po upływie okresu przejściowego nazwa Camso stanie się również marką dla wszystkich wytwarzanych opon, gąsienic i systemów gąsienicowych.

Zmiana nazwy spółki idzie w parze z wysiłkiem, który firma wkłada w 11 % światowego rynku opon i gąsienic: w rynek off-the-road. Nowa nazwa, jak twierdzą pracownicy, podkreśla to, co najlepsze w Camoplast i Solideal.

Przedstawiciel znajdującej się w Kanadzie centrali firmy zaznacza, że owo skoncentrowanie działań pozwala na: „tworzenie dogłębnej wiedzy o rynku OTR, umożliwiając firmie identyfikację bardzo specyficznych potrzeb swoich klientów, a co za tym idzie, możliwość rozwoju wydajnych opon i gąsienic”.

– Wprowadzenie Camso podkreśla sukces, jaki osiągnęła nasza firma w ciągu zaledwie kilku lat. Staliśmy się drugą na świecie co do wielkości firmą produkującą wyspecjalizowane opony, gąsienice i systemy gąsienicowe do pojazdów segmentu off-the-road- wyjaśnia prezes i dyrektor generalny Pierre Marcouiller.

Stowarzyszenie

  • Stowarzyszenie operatorów maszyn roboczych operator
    Stowarzyszenie operatorów maszyn roboczych operator         Szanowni Państwo,   powołane w 2014 roku Stowarzyszenie Operatorów Maszyn Roboczych OPERATOR realizuje cele polegające na promocji i dbaniu o wizerunek operatora, promowaniu zawodu, integracji środowiska operatorów, ośrodków szkolenia oraz producentów i dystrybutorów maszyn roboczych. Stowarzyszenie obejmuje swoim zasięgiem cały kraj.   Zapraszamy do wstąpienia do…

Najbliższe wydarzenie

  •   Maszyny znanej marki będą sprzedawane w Serbii. Kontrakt z West Balkans Machinery został podpisany w styczniu - obejmuje pełną gamę koparek mini, średnich i dużych, a także wywrotek sztywnoramowych, ładowarek kołowych ZW oraz żurawi gąsienicowych Sumitomo.   West Balkans Machinery specjalizuje się w zapewnianiu maszyn dla górnictwa, do kamieniołomów…
© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL