Opony

 

Magna Tyres zaprezentuje na targach Bauma dwa nowe wzory bieżnika przeznaczone do użytku w kopalniach.

 

 

Model MU30 stworzono z myślą o pracy pod ziemią i o ładowarkach kołowych. Konstrukcja opon posiada takie istotne elementy jak masywne zaczepy i środek odporny na przecięcia. Produkcja MU30 rozpoczęła się już w rozmiarach 26.5R25 i 29.5R25.

 

 

Drugim modelem do zaprezentowania na targach Bauma będzie MA60 przeznaczony do wozideł przegubowych. Opona będzie miała unikatowy wzór zapewniający doskonałą siłę trakcji zarówno naprzód jak w bok. Model będzie dostępny w rozmiarze 800/80R29.

 

W związku z przedłużającymi się opadami śniegu na terenie Polski, rząd zapowiedział wydłużenie okresu w którym obowiązuje używanie zimowych opon w koparkach i ładowarkach - poinformował erobocze.pl rzecznik do spraw bezpieczeństwa. Zmiana, choć niewygodna dla wielu operatorów, jest wynikiem oddolnej inicjatywy. Stowarzyszenia zrzeszające ludzi pracujących za sterami otrzymały tej wiosny zastraszającą liczbę zgłoszeń od przestraszonych członków, którzy mieli kłopot z dotarciem do maszyny po warstwie świeżego śniegu.

 

 

-Skierowaliśmy wspólną petycję do organu ustawodawczego - mówił przedstawiciel jednej z organizacji, który wolał pozostać anonimowy - Nie może być tak, że w taką pogodę, kiedy nawet człowiek w roboczym obuwiu ślizga się jak na łyżwach, maszyna jeździ po placu budowy na letnich gumach. Dlatego, biorąc pod uwagę dramatyczne zgłoszenia od kolegów po fachu, zdecydowalismy się na taki krok.

 

 

Rząd odpowiedział natychmiast i stanowczo, wydając kryzysowe rozporządzenie wydłużające okres obowiązku jazdy na zimowych oponach do końca maja. Jak czytamy w tekście opublikowanym w Dzienniku Ustaw, obowiązek dotyczy również zimowych gąsienic.

 

 

 Photo by Chad Stembridge on Unsplash

 

Każdy operator wie, że w pracy ładowarką, wozidłem czy spycharką kołową opony to - dosłownie - podstawa. Dlatego wybór mocnych, odpornych na uszkodzenia i zapewniających dobrą trakcję "gum" jest bardzo istotny. Magna Tyres Poland cieszy się wieloma dobrymi referencjami od klientów użytujących opony w najróżniejszych, często ekstremalnych warunkach i w rozmaitych branżach.

 

40 tonowe wozidła pracujące na żwirowni w południowej części kraju zmagają się z grząskim terenem i błotem zaklejąjącym bieżniki. Standardowe opony E3 bardzo szybko stawały się nieużyteczne, maszyna traciła trakcję, a co gorsza, przemęczone poślizgami łatwo ulegały uszkodzeniom. Po założeniu kompletu MTP WB03 29,5R25 E3+ z otwartym, szerokim bieżnikiem i wysoką, 50 milimetrową kostką wszystko się zmieniło. Ostatecznie klient postanowił wyposażyć cztery wozidła w ten model opon radialnych.

 

Zupełnie inaczej zachowuje się guma na twardym betonowym podłożu - tak jak na przykład w składzie węgla, koksu i miału węglowego zlokalizowanego w północno zachodniej części Polski. Tu na ładowarce Komatsu WA380 użytkowane są opony MTP WB01, które po 2,5 roku eksploatacji są nadal w doskonałym stanie z około 50% zużytym bieżnikiem. Model ten cechuje bardzo wysoka odporność na przebicia i zużycie, a także dobra trakcja podczas pracy w piaskowniach, żwirowniach czy branży budowlanej.

 

 

wb10

Tam, gdzie wymagana jest ekstremalna odporność na uszkodzenia, najlepiej sprawdzają się całostalowe radialne opony WB10. Wyburzenia, praca na złomowisku czy w kopalni - centralny pas gumy zapewni stabilną jazdę i spokojną głowę. Tego rodzaju ogumienia używa na przykład składowisko odpadów w północno wschodniej Polsce, gdzie poza uszkodzeniami mechanicznymi gumie grożą chemicznie aktywne substancje mogące występować w śmieciach.

 

Opony Magna Tyres Poland to rozwiązanie dla każdej maszyny, która musi poradzić sobie w trudnych warunkach. Warto zajrzeć na stronę producenta i zapoznać się ze szczegółami oferty.

 

Materiał promocyjny

Grupa Magna Tyres zaprezentowała niedawno nowy, ulepszony model opony przeznaczonej do wózków widłowych wysokiego składu o nazwie M-Stacker. Jest to zaawansowana opona stworzona z myślą o maszynach układających, manipulujących pustymi kontenerami czy po prostu ciężkich wózkach widłowych. Głównym celem projektantów ogumienia było zapewnienie makymalnej efektywności i produktywności przy przemieszczaniu ładunków.

 

Magna M-Stacker opracowano na podstawie sprawdzonego projektu MB01, wzbogaconego o dodatkowe właściwości na życzenie klientów. Dzięki dużemu doświadczeniu i kompletnej technicznej analizie wykonanej przez dział badań i rozwoju, a także współpracy z największymi portami i terminalami w Europie, udało się opracować oponę spełniającą wszystkie wymagania coraz trudniejszego rynku sprzętu do transportu bliskiego.

 

M-Stacker zostały zaprojektowane ze szczególnym naciskiem położonym na następujące aspekty:

 

Ulepszony bieżnik, wzór i rowki. Zwiększono liczbę rowków w powierzchni styku z podłożem - obecnie jest ich o 3 więcej niż w MB01. To w połączeniu z ulepszoną mieszanką gumy redukuje tempo nagrzewania się. Opona jest podczas pracy chłodniejsza. Zużycie wywołanie nagrzewaniem jest mniejsze. Co więcej, głębsze i szersze rowki wspomagają skręcanie opon w miejscu poprzez redukcję nacisku na bloki bieżnika.

 

Równomierne zużycie bieżnika. Nowy wzór bieżnika pozwala na idealną dystrybucję ciśnienia kontaktowego, co przekłada się na równomierne zużycie bieżnika i dłuższą żywotność opony.

 

Większa żywotność i wytrzymałość. Zoptymalizowany projekt bieżnika i ulepszona mieszanka gumy zapewnia dłuższe życie bieżnika zapobiegając nierównomiernemu zużyciu przez nadmierne ruchy ciągnięte i nagromadzenia ciepła. Przekładając to na terminy praktyczne, nowa opona spełnia wymagania operatorów portowych poprzez imponujący wzrost liczby przepracowanych godzin o 32%! To ogromny wzrost żywotności!

 

Łatwe prowadzenie i większa stabilność. Mocne boki opony przekładają się na mniejsze odbicie, lepszą ochronę przed uszkodzeniami i dłuższe życie opony. Dodatkowo, duże bloki bieżnika zapewniają najwyższy poziom stabilności podczas załadunku i rozładunku ciężkich kontenerów.

 

Wynik: bardzo cenny dodatek do gamy produktów portowych w katalogu Magna Tyres. Nowe opony są dostępne w dwóch wersjach: M-Stacker oraz M-Stacker+, gdzie różnica to głębokość rowków - odpowiednio 55 milimetrów i 70 milimetrów.

 

 

Materiał promocyjny

 

Magna m Stacker

 

Właściciele i operatorzy maszyn poruszających się po wysypiskach śmieci doskonale zdają sobie sprawę z niebezpieczeństw, na jakie narażone są opony. Przecięcia, częste poślizgi, przebicia - wszystko to dla opon pneumatycznych oznacza uszkodzenia, a więc przestoje w pracy. Tymczasem, ogumienie "pełne" jest znacznie wytrzymalsze i zdecydowanie lepiej nadaje się do pracy w takich warunkach.

 

20200311 123416 1024x768

Doskonałym przykładem potwierdzającym wartość opon przemysłowych z pełnym wypełnieniem jest ładowarka pracująca na wysypisku odpadów klienta firmy Magna Tyres. Zgodnie z obliczeniami wykonanymi po ponad 3500 motogodzin, ogumienie powinno wystarczyć na przepracowanie około 15 000 motogodzin na osi przedniej i 20 000 na tylnej (przód maszyny jest naturalnie bardziej narażony na zużycie podczas pracy). Wcześniej, kiedy ładowarka pracowała na oponach pneumatycznych, bardzo często dochodziło do przestojów. Mimo większej ceny zakupu opon pełnych, rachunek zysków i strat przechylił się na ich korzyść.

 

MA601 - czyli model, na którym pracuje wspomniana wyżej ładowarka - a także wiele innych pełnych opon znajdziecie w ofercie firmy Magna Tyres. Dzięki przystępnej wyszukiwarce modeli i rozmiarów, każdy bez trudu odnajdzie odpowiedni produkt, a specjaliści Magna Tyres chętnie pomogą w razie wątpliwości.

 

 

Materiał sponsorowany.




Właściciele maszyn i samochodów – czy to koparek, ładowarek, wielkich ciężarówek czy małych dostawczaków – co pewien czas stają przed istotnym wyborem. Jakie opony kupić, by spełniły wszystkie wymagania? O ile problem jest stosunkowo prosty w przypadku pojazdów drogowych, kupno ogumienia dla maszyn roboczych może być pewnym wyzwaniem. Na szczęście, Magna Tyres wychodzi przedsiębiorcom na przeciw, oferując przystępną i przejrzystą wyszukiwarkę!


Magna Tyres to firma z kilkunastoletnim doświadczeniem w produkcji i dystrybucji opon. 14 biur na całym świecie pozwala na zaopatrywanie aż 130 krajów w ogumienie wielkogabarytowe i przemysłowe oraz rolnicze. Podczas, gdy w oponach wciąż najważniejszym parametrem jest wytrzymałość oznaczająca niską cenę w przeliczeniu na przejechany kilometr, decyzja ze strony przedsiębiorcy o zakupie konkretnego modelu przekłada się na realny rachunek.


Wyszukiwarka Magna Tyres działa w bardzo przystępny sposób. Na stronie głównej w języku polskim znajdziemy zakładkę "Produkty", gdzie przechodzimy do wyboru wedle jednej z dwóch kategorii: rodzaju maszyny lub rodzaju opon. Przypuśćmy, że poszukujemy odpowiednich "kapci" dla ciężkiej ładowarki pracującej w kamieniołomie...

 

główna

 



Po kliknięciu w ładowarkę kołową otrzymujemy zestaw trzynastu modeli opon z wyszczególnionymi rozmiarami. Szybko znajdziemy odpowiedni dla naszej maszyny i przejdziemy do szczegółów. W razie potrzeby można pobrać kartę produktu, a jeśli dany model odpowiada wymaganiom, wystarczy wypełnić formularz kontaktowy by uzyskać informacje o wycenie. Nic prostszego! Wszystko można załatwić także telefonicznie, dzwoniąc pod podany numer do polskiej centrali w Rudawie.

 

 

produktywybór

 




Wybór opon nie musi być trudny, a najważniejszym zadaniem producenta jest odpowiednio zaprezentować swoją ofertę. Magna Tyres doskonale to rozumie, wychodząc klientowi naprzeciw z przystępną przeglądarką.

Branża budowlana i przemysłowa stawia przed ogumieniem bardzo duże wymagania. Muszą być wytrzymałe, odporne na duże obciążenia i nie za drogie. Jednocześnie, ze względu na dużą konkurencję na rynku, oferta jest bardzo szeroka. Jakimi kryteriami należy się kierować podczas wyboru odpowiedniego producenta i modelu?

 

opony

Pamiętajmy, że opony kupowane do dowolnej maszyny - czy to wózka widłowego, ładowarki czy koparki - to inwestycja na długie lata. Eksperci zalecają wręcz szkolenie operatorów w zakresie optymalnej techniki jazdy, by zredukować zużycie opon.

 

Podczas zakupu, przede wszystkim pamiętajmy o obciążeniu, pod jakim opona będzie pracować. Parametry ogumienia muszą być do niego dostosowane. Kolejną istotną kwestią jest bieżnik - jego grubość to bardzo istotna kwestia, w końcu to właśnie on przylega do podłoża i jest ścierany podczas jazdy. Rodzaj bieżnika musi być dostosowany do warunków, w których pracuje maszyna - inny do jazdy w terenie, inny w wybetonowanej hali.

 

Wśród opon przemysłowych można wyróżnić parę rodzajów. Najbardziej typowe są opony pneumatyczne, o dużej wytrzymałości, dobrych warunkach jezdnych i przyczepności. Można je stosować w wózkach widłowych, w ciągnikach przemysłowych, w ciężkim transporcie.

 

Opony pełne, zwane też superelastycznymi, są znane z nadzwyczajnej wytrzymałości, elastyczności i stabilności. Wykonuje się je w całości z mieszanek na bazie kauczuku. Najlepiej sprawdzą się w powolnych pojazdach, które podczas pracy są narażone na uszkodzenia mechaniczne.

 

Opony do robót ziemnych są najlepsze do maszyn wykorzystujących skręt poślizgowy (ładowarkach) lub w koparkach kołowych. Ogólnie, najlepiej sprawdzą się w najtrudniejszym, wyboistym terenie. Potocznie mówi się o nich "Earthmover tyres", co z angielskiego oznacza po prostu opony do robót ziemnych.

 

Wielkogabarytowe opony stosuje się podczas pracy w kamieniołomach, na kopalniach - wszędzie tam, gdzie powierzchnia może być grząska, nierówna, wymagająca dodatkowej stabilności.

 

Zasadniczo, podczas wyboru opon należy przede wszystkim określić główny czynnik determinujący decyzję: czy będzie to żywotność liczona w MTH, czy może odporność na uszkodzenia lub na przegrzewanie? Pamiętajmy, że mimo wysokich kosztów zakupu opon do maszyny, wpływają one na efektywną pracę, bezpieczeństwo, a nawet ekonomię spalania!

Michelin w Olsztynie produkuje opony do samochodów osobowych oraz 4x4, samochodów dostawczych, ciężarowych i pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i mieszanki gumowe. Firma wyposaży linie produkcyjne w najnowocześniejsze urządzenia, przeprowadzi też prace budowlane.

Zainaugurowana kilka dni temu inwestycja o wartości blisko 170 mln zł ma na celu zwiększenie produkcji najnowszych gam opon klasy premium do 5 milionów opon rocznie, uruchomienie najnowocześniejszych technologii, a także wzrost konkurencyjności fabryki. Inwestycja zakończy się w 2022 roku. Powstanie 66 nowych stanowisk pracy. Michelin otrzymała rządowy grant, który stanowi 7% wartości projektu.

Michelin to producent m.in. opon wielogabarytowych O.T.R.: opon do ładowarek, wozideł przegubowych, wozideł sztywnoramowych, dźwigów, wózków kontenerowych, a także do maszyn rolniczych.

Grupa Michelin jest w Olsztynie od 23 lat. W tym czasie zainwestowała tam 1 miliard euro. Michelin Polska jest największym pracodawcą na Warmii i Mazurach – zatrudnia ok. 5000 osób. Dzięki inwestycjom olsztyńska fabryka Michelin stała się jedną z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie – poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która zapewniła wsparcie nowego projektu Michelin w Olsztynie.

 

 

fot. ilustracyjne

 

Wiecie po co są klatki na oponę? To bardzo przydatne akcesoria związane z bezpieczeństwem podczas pompowania. Wybuchające ogumienie do maszyn - to znaczy naprawdę duże ogumienie - stanowi ogromne zagrożenie dla życia i zdrowia. Dlatego warto zaopatrzyć się w klatkę. Dowód? Na poniższym nagraniu z certyfikacji takiego urządzenia. Oponę napompowano do ciśnienia ponad 10 bar.

 

 

Niektóre opony są naprawdę spore. Wiemy doskonale co dzieje się jeśli w środku panuje zbyt wysokie ciśnienie. A co jeśli uszkodzenie jest nieco mniejsze? Tu z pomocą przychodzą specjaliści, tacy jak na przykład niemiecka firma Rema Tip Top. Producent sprzętu do napraw oraz serwis naprawczy pokazał, jak radzi sobie z dziurą na przykładzie opony kosztującej około 30 tysięcy dolarów.

 

Procest jest dosyć długi i skomplikowany. Wszystko można zobaczyć krok po kroku na wideo poniżej:

 

 

Niezależnie od rodzaju maszyny kołowej, bez dobrych opon ani rusz. Czarne "buty dla pojazdu" gwarantują amortyzację, przyczepność, efektywność, możliwość manewru i jazdy w większości znanych miejsc - od placu budowy, przez tereny zurbanizowane, po hale magazynowe.

Opony. Wiodącym krajowym producentem ogumienia jest firma STOMIL, która zaprezentuje swoje produkty na eROBOCZE SHOW. Na wszelkie pytania ze strony gości odpowiedzą jej reprezentanci. Warto odwiedzić stoisko i dowiedzieć się więcej!

Wszelkie informacje dotyczące eROBOCZE SHOW znajdziecie w notce głównej. Czekamy na Was!

Dział: Transport

 

Dystrybutor opon do maszyn Trafica pojawi się na eROBOCZE SHOW we Włocławku. W ofercie dystrybutora znajdziemy takie marki jak MICHELIN, GOODYEAR, CONTINENTAL oraz TRELLEBORG. Klienci Trafica chwalą dobrą lokalizację siedziby firmy, a także sprawne dostawy i mobilny serwis z wymianą.

 

O oponach dla ciężkich maszyn opowiedzą specjaliści, przy stoisku Trafika już 5 listopada we Włocławku! Nie przegap eROBOCZE SHOW - wszystkie potrzebne informacje tutaj.

 

Nokian Tyres wprowadza nowe opony zimowe na rok 2016 - skandynawski producent gwarantuje bezpieczeństwo na każdą ewentualność.

 

Nowość nazywa się WR A4. Opony zapewniają doskonałą przyczepność i wytrzymałość w zimowych warunkach. A to dzięki mieszance Performance Traction Silica zawierającej kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy. Przyczepność nie ulega zmianie pod wpływem zmiany temperatury lub wraz ze zużyciem.

 

W centralnej części bieżnika umieszczono podłużne żebro. Technologie Functional Performance Siping i Centipede Siping maksymalizują powierzchnię kontaktu, poprawiając przyczepność na suchym i mokrym śniegu przy dowolnym kącie skrętu. Wskaźniki opracowane przez Nokian Tyres powodują, że stan opony można bez problemu sprawdzić w każdej chwili: DSI (Driving Safety Indicator – wskaźnik bezpieczeństwa jazdy) i WSI (Winter Safety Indicator). Ten model jest dostępny w rozmiarach od 16 do 21 cali, dla indeksu prędkości od H do W i dla nośności do XL.

 

Drugim z nowych modeli jest WR D4, czyli pierwsza na świecie opona zimowa. Zapewnia przyczepność w klasie UE-A, jest skuteczna na mokrych i zaśnieżonych drogach. Opony te wyposażono w technologie Twin Trac Silica, Block Optimized Siping i Steering Precision Rib, które zwiększają osiągi, stabilność i wytrzymałość. Tu również mamy do czynienia ze wskaźnikami DSI i WSI. Model WR D4 jest dostępny w rozmiarach od 14 do 20 cali i dla indeksu prędkości od Q do W, nośności do XL.

 

Model WR SUV 3 cechuje ekonomia i wyjątkowa wytrzymałość. Opony te stworzono z wyjątkowej mieszanki Twin Trac SUV Silica i dodano technologie takie jak Snow Claws, Groove Lifts oraz 3D Lock Sipes. Nokian Tyres Aramid Sidewall to technologia, dzięki której nawet ściany boczne są odporne na przebicia przez ostre kamienie i krawężniki. WR SUV 3 to pierwsza na świecie linia opon, która otrzymała oznaczenie A w klasie UE za przyczepność na morkej nawierzchni oraz za wydajność na podstawie zużycia paliwa. Zgodnie z informacjami producenta, WR SUV 3 w rozmiarze 265/50 R19 V może zmniejszyć drogę hamowania o 18 metrów i zredukować spalanie o 0,6 litra na 100 km. Ten model dostępny jest w rozmiarze 15 - 21 cali, dla indeksów prędkości od H do W i nośności XL.

 

Testy nowych opon Nokian przeprowadzono za kołem podbiegunowym. Jak mówił Hannu Liitsola, dyrektor zarządzający Nokian Tyres CE, „Zimowe opony Nokian Tyres są testowane w najbardziej wymagający sposób, w naszym specjalnym centrum testowym ‘White Hell’ w Ivalo, w Laponii – daleko za kołem podbiegunowym. Charakteryzują się wyjątkową przyczepnością i zdecydowanie krótszą drogą hamowania, zarówno na mokrych, jak i pokrytych śniegiem nawierzchniach. Najnowocześniejsze opony zimowe są wynikiem ponad 80 lat rozwoju i innowacji."

Dział: Transport

 

Nokian Tyres - firma produkująca ogumienie samochodowe, pochodząca z Finlandii - osiemdziesiąt lat temu wypuściła na rynek pierwsze opony zimowe dla samochodów osobowych. Najpierw pojawiła się Kelirengas, czyli opona do ciężarówek z roku 1934, a dwa lata później jej odpowiednik dla mniejszych pojazdów.

 

Nokian Hakkapeliitta szybko stała się powszechnie używaną oponą, która zrewolucjonizowała bezpieczeństwo na drogach - szczególnie tam, gdzie zima potrafi być naprawdę sroga. Dziś na całym świecie co roku używa się około 700 milionów takich opon.

 

1960 Blixthalka Hakkapeliitta advertisement

 

Czym różniła się pierwsza zimowa "guma" od normalnej? Najbardziej wyróżniał się głęboki bieżnik. Znacznie później, w roku 1961 stworzono pierwszą oponę z kolcami - Kometa-Hakkapeliitta - dzięki którym fińscy kierowcy przez długie lata dominowali w rajdzie Monte Carlo.

 

Opony Nokian dominują do dziś. Nokian Hakkapeliitta 8 255/35 R20 pobiła w 2013 roku rekord prędkości samochodu jadącego po lodzie - było to 335.713 km/h. To samo ogumienie wykorzystuje się w samochodach służb ratunkowych. Jednocześnie są to jedyne opony z klasą energetyczną A.

Dział: Transport

 

Nowoczesne opony do wózków widłowych są odporne na przebicia, mają dłuższą żywotność i zapewniają większy komfort jazdy dzięki warstwie amortyzującej.

 

Są dostosowane do pracy w każdych warunkach, w jakich można używać wózka widłowego: wewnątrz magazynów, a także na nierównej, betonowej posadzce, powierzchni wybrukowanej, w portach i stoczniach. Tam, gdzie wymagana jest dodatkowa przyczepność oraz tam, gdzie liczy się komfort jazdy.

 

YARDMASTER SDS są wyposażone w system Severe Duty Solid (SDS), który eliminuje przestoje związane z przebiciem opony. Posiadają specjalny, płaski profil zapewniający równomierne zużycie oraz centralnie zamontowany pręt, który stabilizuje bieżnik przy przeciążeniach bocznych. Do wytworzenia tych opon wykorzystano trzy różne mieszanki gumy: pierwsza przedłuża czas życia opony, druga - środkowa - gwarantuje większy komfort jazdy i amortyzację, a trzecia zapewnia stabilność. Specjalnie wykonane zgrubienia z drutu stalowego powodują, że opona bez trudu wytrzymuje przeciążenia przy wysokim momencie obrotowym.

 

Nowoczesne ogumienie jest częścią oferty marki ATG dla wózków widłowych o małym i średnim tonażu. Zgodnie z testami, żywotność opon YARDMASTER będzie od trzech do czterech razy wyższa niż konkurencyjnych produktów, przy zachowaniu niskiej ceny.

 

Widzieliśmy już setki ciekawych pomysłów na nowoczesne opony. Jedne z nich się sprawdzają, inne - no cóż, wręcz odwrotnie. Ciekawe, jak będzie tym razem...

 

Opony z przyssawkami stworzone przez firmę Kumho mają sporą szansę na sukces. Jedną z przesłanek jest nagroda IDEA (International Design Excellence Award, czyli Międzynarodowa Nagroda za Doskonały Projekt), którą otrzymały.

 

Kumho stworzyło dwie opony: Sealant i Smasher.

 

Smasher to opona terenowa zapewniająca pewną jazdę w terenie i na drodze dzięki specjalnym poduszkom próżniowym. To właśnie one powodują przysysanie się opony do podłoża i zapobiegają poślizgom. Wraz z poduszkami pracują bloki mające za zadanie skruszyć elementy podłoża, które mogą zagrozić oponie.

 

Drugi model opony ma wyeliminować konieczność korzstania z usług wulkanizatora w razie przebicia. Obecnie nawet opony "płaskie" wymagają naprawy, jeśli zostaną przebite. Tymczasem opona Sealant "leczy się" sama po uszkodzeniu - dziurę zalewa specjalny żel znajdujący się wewnątrz i pozwala na spokojną, komfortową jazdę bez stresu.

Dział: Transport

 

Geyer&Hosaja to jeden z największych w Polsce producentów wyrobów gumowych. Obecnie w firmie zatrudnianych jest ponad 700 osób, w 4 zakładach produkcyjnych. Doświadczenie firmy sięga dalej niż 25 lat wstecz.

 

W ofercie znajdziemy produkty gumowe od dywaników samochodowych, przez regenerat gumowy, granulaty EDPM, materiały do bieżnikowania, opony, aż po produkty dla kolejnictwa czy służące bezpieczeństwu na drogach, jak na przykład podstawy pod znaki drogowe, wysepki, krawężniki, separatory ruchu czy gumowe lemiesze do pługów śnieżnych.

 

Wysoką jakość wyrobów Geyer&Hosaja gwarantuje szereg certyfikatów ISO oraz homomlogacji. Produkty objęte są także gwarancjami dostosowanymi do kategorii użytkowej.

 

Firma Stomil Poznań ma naprawdę długą tradycję - istnieje na polskim rynku już od ponad 88 lat. Głównym przedmiotem produkcji są opony OTR dla branży wydobywczej, obecnie Stomil jest liderem pod tym względem. Cały czas prowadzone są badania nad nowymi rozwiązaniami, jak nowe bieżniki czy coraz to nowocześniejsze modele ogumienia. Obecnie firma pracuje nad projektem modernizacji polskiego wojska, dla którego projektowane są specjalne opony.

 

Stomil powstał jako jedna ze spółek w grupie PGZ. Dziś istnieje w świadomości polaków jako znana i doceniona marka. Ważne jest też, że opiera się ona na krajowym kapitale i zasila go dzięki sprzedaży produktów.

 

Wśród produktów Stomilu znajdziemy opony oraz wyroby gumowe i półprodukty. Te pierwsze znajdują zastosowanie nie tylko w sektorze OTR - używane są także w wózkach, ciężarówkach, samolotach i rolnictwie. Najcięższa opona produkowana w zakładach Stomil Poznań waży aż 753 kg, czyli tyle co niewielki samochód osobowy! Do dzisiejszego dnia zużyto do produkcji już 24645 metrów kordu - a wartość ta stale rośnie.

 

Jako wartości spółki wymieniane jest partnerstwo, ludzie, jakość i bezpieczeństwo, oraz dbałość o środowisko. Firma dba o dobry kontakt z klientem oraz godne zatrudnienie swoich pracowników. Rozwój technologii pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa w pracy z produktami gumowymi, a stały monitoring wpływu na środowisko czyni ze spółki odpowiedzialnego producenta.

Dział: Transport

Dzięki systemowi stałego pomiaru ciśnienia w oponach, kierowca samochodu może otrzymać ostrzeżenie o zbyt wysokim lub niskim stanie i odpowiednio zareagować. Pomiary są wykonywane nawet w trakcie jazdy!

 

Mowa o systemie ContiPressureCheck, którego zadaniem jest zwiększyć bezpieczeństwo na drodze przez redukcję szansy na uszkodzenie opony w trakcie jazdy. Zgodnie z obliczeniami producenta, rocznie można zaoszczędzić nawet do 1500 euro unikając nagłych wypadków związanych z ogumieniem. Do tych obliczeń przyjęto ciągnik poruszający się na trasie 140 000 km rocznie, przy cenie oleju napędowego 1 eur/l i szacunkowym koszcie jednorazowego uszkodzenia opony 700 eur.

 

System jest łatwy w montażu wewnątrz opony, niezależnie od jej producenta. Trzeba przy tym zaznaczyć, że jazda z odpowiednio napompowanymi oponami redukuje koszta utrzymania samochodu i zmniejsza spalanie. A za tym, jak wiadomo, idzie również redukcja emisji CO2, czyli mniejszy wpływ na środowisko...

Dział: Transport

Chemolan XW pozwala na oszczędność czasu, niweluje koszty związane z awarią ogumienia, zwiększa efektywność każdej opony

Dział: Plac budowy
Strona 1 z 2
© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL