Wynajem

 

Doskonale wiadomo, że rynek maszyn w ostatnich latach kieruje się mocno w stronę wynajmu. "Wypożyczalnie maszyn" rosną jak grzyby po deszczu, a kolejne marki zaczynają produkować urządzenia z góry przeznaczone do tego rodzaju użytkowania. Nie inaczej jest w przypadku francuskich maszyn wielooperacyjnych Mecalac, które ostatnio zyskują coraz większą popularność również z Polsce.

 

"Mecalac jest wprost stworzony pod wynajem." - mówił przedstawiciel marki, doradca handlowo - techniczny Paweł Łabiak - "Każda maszyna może pełnić wiele funkcji; bez problemu z koparki staje się ładowarką, można łatwo i szybko zmieniać narzędzie robocze. A tych jest pod dostatkiem. Wystarczy teraz wykonać prosty rachunek kosztów: zazwyczaj wynajmowane są maszyny w parach, koparka i ładowarka - my zastępujemy je jedną maszyną. W tej maszynie zasiądzie też tylko jeden operator, więc znów oszczędzamy.

 

Faktycznie, francuskie maszyny uchodzą za wyjątkowo uniwersalne, nie tylko dzięki wielu możliwym konfiguracjom sprzętowym, ale także ze względu na unikatową konstrukcję. Przyjrzyjmy się modelom, które już wkrótce zobaczymy w ofertach wynajmu...

 

1394708071 mecalac excavator 6MCR 25

Koparki gąsienicowe 6MCR i 8MCR to połączenie ładowarek z koparkami w jednej maszynie. Są efektem rewolucji w sposobie podejścia do wyzwań na placu budowy. Poruszają się szybko - 10 km/h, pełnią funkcję midi koparki z obrotem 360 stopni wyposażonej w nośnik osprzętu typu "podnieś i przywieź". Mniejszy model waży 6,1 tony, a większy 7,6 tony. Maszyny te wyposażono w osprzęt: łyżki ładowarkowe typu SKID, łyzki koparkowe, łyżki skarpowe oraz widły załadunkowe. Na zamówienie można skorzystać z możliwości kosiarki, młota wyburzeniowego czy nożyc do stali.

 

 1429187019 mecalac loader AX850 02Doskonała do prac miejskich będzie ładowarka przegubowa AX850, która poradzi sobie z wyzwaniami placu budowy jednocześnie mieszcząc się w ograniczonej przestrzeni miejskiej. Maszynę wyposażono w system precyzyjnego prowadzenia osprzętu, siła poruszania łyżką jest duża, a to z kolei gwarantuje skrócenie cyklu pracy. Dużą zaletą tej linii maszyn jest połączenie możliwości blokowania mostów z samostabilizującym się sworzniem centralnym (Mecalac Self Stabilising Concept). Dzięki temu maszyna jest doskonała w prowadzeniu i wyjątkowo stabilna. Wysokość podnoszenia to w przypadku AX850 2,79 m przy kącie otwarcia łyżki 45 stopni. Standardowy osprzęt to łyżka ładowarkowa z zębami, widły załadunkowe oraz zamiatarka. Maszyna wazy 5,2 tony.

 

Wśród modeli w branży rental znajdzie się też ładowarka z obrotową wieżą i z czterema kołami skrętnymi AS700. To model podstawowy w segmencie profesjonalnym, stanowiący element nowej linii „Boosterline” opracowanej przez Mecalac. Dzięki zastosowaniu boostera, udźwig może być podwyższony o 30%. Zastosowanie smukłego wysięgnika typu „monoboom” powiększyło przestrzeń roboczą między kołami o 32%. To pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń do obrotu. Układ kierowniczy czterech kół z automatyczną regulacją zapewnia maksymalną stabilność i zwrotność. Ten model waży 6 ton i może być wyposażony w widły załadunkowe i łyżkę ładowarkową 4w1 z zębami.

 

Jak widać, gama nie jest bardzo bogata w modele, a jednak jest w czym wybierać. A to doskonałe poparcie dla tezy o uniwersalności tych maszyn. Niedawno dowiedzieliśmy się też o przejściu części marki Terex pod skrzydła Mecalac - ciekawe, czy w ofercie wynajmu znajdą się też modele tego producenta...

Dział: Plac budowy

 

Zgodnie z badaniami rynku, maszyny do prac glebowych są jednocześnie najczęściej wynajmowanymi maszynami. Wśród koparek prym wiodą kompaktowe, znane również minikoparkami. Oto szereg czynników, które decydują o atrakcyjności tego rodzaju sprzętu pod wynajem:

 

1. Wszechstronność. Do minikoparki "pasuje" masa różnych narzędzi roboczych. Jedna maszyna może dla nas wywiercić dziurę, skuć trochę betonu i wykopać rów.

 

2. Łatwość manewru. Nic tu nie trzeba tłumaczyć - obroty w miejscu, bardzo niewielki obrys. No, i wszędzie da się nimi wjechać.

 

3. Mniejsze koszty paliwa. Zarówno podczas pracy (minikoparka na pewno spali mniej niż maszyna normalnego rozmiaru), jak podczas transportu na miejsce przeznaczenia.

 

4. Mniejszy nacisk na podłoże. Minikoparką można poruszać się po większości powierzchni bez uszkadzania ich. Szczególnie, jeśli używamy gumowych gąsienic. To samo dotyczy prac w terenie, gdzie nie chcemy za bardzo niszczyć powierzchni (na przykład w lesie).

 

5. Mniejszy hałas. Minikoparki generują po prostu mniejsze natężenie dźwięku - zarówno pracą silnika, jak podczas poruszania się.

 

6. Łatwiejsze prowadzenie. Większość operatorów poradzi sobie z minikoparką bez żadnych problemów.

 

Dział: Roboty ziemne

 

Coraz popularniejsze staje się wynajmowanie maszyn roboczych. Firmy zajmujące się tego rodzaju działalnością rozwijają się dynamicznie i powstaje całkiem konkurencyjny rynek. Jak osiągnąć sukces i ustabilizować pozycję swojej marki? Oto parę praktycznych porad:

 

1. Znaczenie maila

 

Poczta elektroniczna w kontekście marketingu kojarzy się raczej z mało lubianym spamem. Okazuje się jednak, że to doskonała forma reklamy - trzeba tylko odpowiednio dobrać jej cel. Nawet, jeśli wysyłamy wiadomości do klientów, którzy już korzystali z naszych usług - warto im przypomnieć, że istniejemy i jesteśmy gotowi wykonywać kolejne usługi, wynajmować nowe maszyny, proponować rabaty...

 

Z pewnością nie każdy mail zostanie otwarty przez odbiorcę. Nie zmienia to faktu, że zobaczy w tytule nazwę naszej firmy. Będzie o niej pamiętał. To duży sukces.

 

Dobry mail marketingowy zawiera odpowiednio zredagowaną treść, jest przystępny w odbiorze dla potencjalnego klienta. Informacje są podane w czytelny i jasny sposób, nie trzeba ich szukać lub zastanawiać się nad ich znaczeniem. Wiadomość musi też być tak zredagowana, by wyświetlać się odpowiednio na każdym rodzaju urządzenia - czy to będzie komputer stacjonarny, czy telefon. Warto zatrudnić specjalistę do spraw marketingu, który wszystkie te kwestie załatwi.

 

2. Identyfikacja gości na stronie

 

Programy śledzące aktywność na stronie internetowej to dziś norma. Warto sprawdzać, kto odwiedził naszą stronę i w której części się poruszał. Szukał części zamiennych do konkretnej marki? A może przeglądał minikoparki do wynajęcia? Strona może automatycznie wyświetlać zapytanie: jak mogę Ci pomóc, drogi kliencie? Powinna też KONIECZNIE posiadać formularz do wypełnienia przez klienta, który szuka informacji. Takie zapytania powinny się spotkać z rzetelną odpowiedzią, a najlepiej telefonem ze strony osoby odpowiedzialnej za marketing w firmie.

 

3. Trening telefoniczny

 

Każda firma musi posiadać kogoś, kto odbierze telefon od klienta. Czy to będzie marketingowiec, czy ktokolwiek inny - musi widzieć, jak poradzić sobie z klientem. Warto zainwestować w szkolenie. Zgodnie z badaniami, procent dokonanych transakcji może się znacznie zwiększyć, jeśli mamy przy telefonie odpowiednią osobę.

 

4. Telefon do stałego klienta

 

Mamy klienta, który nie odezwał się od pewnego czasu? Sprawdźmy, co u niego słychać. Kupował często, a niedawno przestał? Tym bardziej zadzwońmy by sprawdzić, co się z nim dzieje.

 

Takie "nękanie" klientów to najlepszy sposób na sprawdzenie konkurencji. Może znalazł się ktoś tańszy od nas? A może ma lepszą usługę? Jeśli tak, może warto zastanowić się nad zmianami w firmie, by dostosować się do wymogów klientów?

 

5. Sprawdź satysfakcję

 

Warto spytać klientów, czy są zadowoleni z naszej pracy. W naszych stronach raczej mało popularny jest telefon z pytaniem o jakość współpracy - ludzie traktują to raczej jak zawracanie głowy. Może warto wyświetlić formularz na stronie? Albo wysłać ankietę mailem? Najważniejsze jest jednak to, jak zareagujemy na wykryty problem. Jeśli klient zgłosi coś naprawdę niepokojącego, warto poszukać rozwiązania sytuacji indywidualnie. Bardzo często taki niezadowolony klient zamienia się wtedy w lojalnego klienta.

 

6. Ustal listę potencjalnych klientów

 

Jeśli ktoś dzwoni lub pisze z zapytaniem, postaraj się o jego dane kontaktowe: telefon, adres mailowy, nazwę firmy. Spytaj, kto jest odpowiedzialny za decyzje. Postaraj się o dane kontaktowe tej osoby. Uzyskane w ten sposób maile wpisz na listę potencjalnych klientów wraz z informacją, czego najprawdopodobniej mogą potrzebować. Do nich właśnie należy czasami wysłać odpowiedniego maila z wybraną zawartością.

 

7. Informacje nie - internetowe

 

Wciąż istnieją firmy, które z globalną siecią są mocno "na bakier". Dla nich właśnie warto stworzyć foldery informacyjne drukowane na papierze. Te powinny być dostępne w możliwie największej liczbie miejsc - przede wszystkim na ladzie w każdym miejscu, w którym przyjmujemy klientów. Warto też pomyśleć o gadżetach z logo naszej firmy. Smycz do kluczy, wygodna teczka na dokumenty: to przypomni klientowi, że istniejemy. Pendrive z wizerunkiem firmy: mało, że przypomni - przyda się!

 

8. Materiały wideo

 

Wideo zamieszczone w internecie to doskonała forma reklamy. Trzeba jednak pamiętać o pewnych elementach. Klip reklamowy musi być ciekawy i przyciągać uwagę. Musi też wyglądać profesjonalnie: w dzisiejszych czasach klient potrafi zidentyfikować materiał zrobiony po kosztach, a to oczywiście nie postawi nas w dobrym świetle. Dlatego albo poświęcimy sporo uwagi i czasu na wykonanie nagrania i jego obróbkę, albo wynajmiemy kogoś, kto zrobi to porządnie za nas.

 

Wypożyczanie sprzętu budowlanego staje się coraz bardziej powszechną praktyką. Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że większość przedsiębiorców woli wynajmować pewne rodzaje sprzętu i narzędzi, niż je kupować na potrzeby wykonywanych zadań. Z jakich powodów? Oto dziesięć najbardziej przekonujących:

 

1) Wynajmowanie zmniejsza wydatki i pozwala na przeznaczenie pieniędzy dokładnie na to, co daje największy zwrot.

2) Wspieranie podstawowego sprzętu urządzeniami wynajętymi tylko wtedy, kiedy są potrzebne to efektywny sposób na rozwinięcie floty i ukończenie większej liczby zadań.

3) Nie trzeba się martwić o starzenie się sprzętu lub spełnianie najświeższych wymagań bezpieczeństwa czy emisji spalin.

4) Wynajmowanie najczęściej idzie w parze z dostarczeniem maszyny na miejsce - wygodne i oszczędne!

5) Używamy dokładnie tego, czego potrzebujemy, zamiast usiłować "poradzić" sobie z tym co mamy.

6) Mamy pewność, że sprzęt jest dobrze utrzymany i sprawny.

7) Unikamy problemów związanych z deprecjacją i rejestracją maszyn.

8) Zmniejszone jest zapotrzebowanie na miejsce w hangarze.

9) Wypożyczalnie sprzętu są pełne urządzeń do wyboru.

10) Wyeliminowane są koszta i czas potrzebny na sprzedanie lub pozbycie się nieużywanego sprzętu.

 

Ogólnie rzecz ujmując, kiedy wybieramy między wypożyczeniem i kupnem maszyny powinniśmy się zastanowić nad spodziewanym czasie użytkowania urządzenia. Jeśli nie będziemy używali go wystarczająco często lub jest to po prostu sprzęt bardzo specjalistyczny, wtedy wypożyczenie jest przeważnie lepszą opcją.

 

Najnowszy model koparko - ładowarki został zaprojektowany z myślą o wynajmie. To maszyna na której można polegać, bezawaryjna, która jednocześnei zwraca się w dużym tempie. Oto model TLB840R, czyli wynik 55 lat doświadczenia w budowie tego rodzaju maszyn.

 

Silnik tego modelu to Deutz - 74 KM, z elektronicznym wtryskiem i czterobiegową skrzynią. Oczywiście spełnia wymogi emisji spalin Tier 4. Silnik i jego podzespoły zaprojektowano z myślą o łatwym serwisie.

 

Maszynę zbudowano na bazie modelu TLB840 - ale jedna litera w nazwie zmienia bardzo wiele. Zmieniono przede wszystkim koszta utrzymania koparko ładowarki, by nadawała się na rynek wynajmu - zwrot kosztów zakupu następuje w rekordowym tempie.

 

Specjalna konstrukcja ramienia i ładowarki pozwalają na sięganie ponad przeszkodami i gwarantują dobrą widoczność podczas pracy.

 

W wyposażeniu standardzowym mamy: napęd na 4 koła, amortyzowany fotel operatora oraz różne rodzaje panelu sterowania do wyboru. Zamówić można uszczelnioną kabinę z klimatyzacją oraz zwykłe lub teleskopowe ramię. każda koparko ładowarka ma uchylaną klapę silnika, która zapewnia dobry dostęp do każdego punktu podlegającego serwisowi.

Dział: Roboty ziemne
© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL