W ofercie UTECH znajdziemy równiarki ciągnione firmy MONTEFIORI, która od blisko pół wieku specjalizuje się w produkcji równiarek ciągnionych oraz zgarniarek.

Równiarki ciągnione MONTEFIORI sprawdzają się przede wszystkim w sprawnym wyrównywaniu terenu z dużą dokładnością oraz szybkim przemieszczaniu znacznych mas ziemi. Zostały stworzone przede wszystkim dla tych dwóch celów. Modelowaną powierzchnię można niwelować z zachowaniem jednego lub dwóch spadków. Równiarki MONTEFIORI zostały wyposażone w bardzo mocną konstrukcję. Producent zastosował materiały najwyższej jakości, co umożliwia wieloletnią, bezawaryjną eksploatację tych maszyn.

Równiarki ciągnione MONTEFIORI znajdują zastosowanie w:

-branży leśnej: utrzymanie duktów leśnych, leśnych dróg ppoż., dojazdów do leśnych punktów czerpania wody,

- branży budowlanej: prace przygotowawcze przy budowie dróg, obiektów sportowych, parkingów i placów, osiedli mieszkaniowych,

- rolnictwie, ogrodnictwie i  kształtowaniu terenu: prace przygotowawcze, modelowanie terenu.

utech równiarki ciągnione

Zalety równiarek ciągnionych MONTEFIORI:

-precyzyjne sterowanie 2D (laser) lub 3D (GPS) pozwala na uzyskiwanie doskonałych rezultatów pracy już podczas pierwszego przejazdu,

 -specjalna konstrukcja ramy maszyny w kształcie łabędziej szyi pozwala na przenoszenie ponadnormatywnych naprężeń podczas pracy, w szczególności na twardym gruncie,

 -przekrój lemiesza zapewnia sprawne rolowanie mas ziemi, zamiast ich mozolnego przepychania,

  -autonomiczny system hydrauliczny z własnym zbiornikiem oleju obsługuje wszystkie funkcje i nie obciąża silnika,

 -bogata paleta wyposażenia opcjonalnego pozwala dostosować maszynę do wymagań klienta.

W ofercie UTECH znajdziemy różne modele równiarek ciągnionych MONTEFIORI: Lucciola, Roma 300 Extensible, 300L, 400L, Roma 500 Extensible, Roma 500 N, Roma 600 M, Roma 700.

Sprawdź pełną ofertę UTECH:

http://utech.pl

utechimonteffori2

 

(fot. UTECH)

Serwis maszyn SERAFIN P.U.H. odświeżył  5-letnią ładowarkę, która przepracowała już 20 tysięcy motogodzin i będzie pracować jeszcze dużej. Wielofunkcyjne ładowarki teleskopowe Avant dystrybuowane są w Polsce wyłącznie przez firmę Serafin, która oferuje profesjonalny serwis tych maszyn.

O długowieczności i niezawodności modelu miniładowarki Avant 635 nie tak dawno poinformowała firma Serafin, do której to serwisu trafił rocznik 2014 z wypracowaną liczba motogodzin równą 20 tysięcy. To oznacza, że maszyna średnio pracowała 4 tysiące motogodzin rocznie. Eksperci z firmy Serafin uważają, że maszyna jest w stanie przepracować więcej niż drugie tyle.

Ładowarki przegubowe Avant serii 600 są wykorzystywane przeważnie do wszelkich prac komunalnych. Dobrze sprawdzają się podczas odśnieżania i w pracach związanych z utrzymaniem czystości.

SERAFIN P.U.H. posiada rozbudowana się serwisową w całym kraju. Wszystkie warsztaty wyposażone są w profesjonalny, specjalistyczny sprzęt umożliwiający wykonanie każdej naprawy. Firma dysponuje także samochodami serwisowymi z niezbędnymi urządzeniami (np.: sprężarka, myjka ciśnieniowa, kompresor, zaprawiarka do końcówek przewodów hydraulicznych, spawarka) umożliwiającymi przeprowadzenie przeglądu bądź wykonanie drobnej naprawy bezpośrednio w miejscu awarii.

Serwis Serafin to serwis stacjonarny oraz mobilny i części zamienne. Więcej informacji o usłudze znajdziesz na stronie firmy:

https://www.serafin-maszyny.com/

 

(fot. SERAFIN P.U.H.)

Maszyny Dressta dzięki bogatemu wachlarzowi cech są wykorzystywane w pracy w wymagających warunkach przy obsłudze węgla prowadzonych z reguły 24 godziny na dobę.

Zastosowane wyposażenie specjalne w spycharkach Dressta do obsługi węgla umożliwia przemieszczanie dużych ilości węgla dzięki pojemnym lemieszom. Zoptymalizowana stabilność na zboczach jest możliwa dzięki podwoziu, które zostało dostosowane do pracy w ciężkich warunkach.

Maszyny Dressta do obsługi węgla mogą przepracować ponad 400 godzin rocznie. Wyposażone są w specjalne osłony zabezpieczenia niezbędne do utrzymania optymalnych wyników pracy z materiałem ściernym w warunkach dużego zapylenia. Potrafią usuwać pył węglowy z powietrza dzięki wstępnej oczyszczarce turbinowej. Ta opcja zapewnia dłuższą żywotność filtrów i samego silnika.

W tak ciężkich i niebezpiecznych warunkach  komfort pracy operatora jest priorytetem. Dressta w swoich spycharkach ten komfort zapewniła dzięki przestronnej 6-ściennej kabinie z dwusłupową osłoną ROPS oraz zapewnieniu operatorowi widoczności pola pracy.

Przed pyłem węglowym chroni operatora nadciśnienie wewnątrz kabiny, które uniemożliwia dostanie się do środka węgla, zapewniając operatorowi możliwość oddychania czystym i świeżym powietrzem pomimo warunków panujących na zewnątrz. Kabina jest wyposażona w system chłodzenia i recyrkulacji powietrza ochładzający lub ogrzewający powietrze.

Stalowa konstrukcja podwozia zapewnia stabilizację maszyny, pozwala przenosić wstrząsy z ziemi na ramę, chroniąc elementy układu napędowego przed uszkodzeniem w wyniku kontaktu z materiałem ściernym.

 

(fot. Dressta)

Bergerat Monnoyeur jako jedyny oficjalny dystrybutor maszyn CAT w Polsce oferuje także ich wynajem. Usługa firmy jest na wysokim poziomie. Bergerat Monnoyeur oferuje wysokiej klasy sprzęt budowlany marki Caterpillar.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz wykonać prace budowlane, nie musisz martwić się o sprzęt. Dzięki firmie Bergerat Monnoyeur wykonasz wygodnie, bezpiecznie i terminowo każde prace. W Bergerat Monnoyeur znajdziemy szeroki wybór maszyn CAT. Firma podchodzi indywidualnie do każdego klienta i jego potrzeb. Maszyny można wynajmować w okresie krótkoterminowym, jak i długoterminowym.

Bergerat Monnoyeur dba o ciągłą rozbudowę parku maszyn, innowacyjność działań w sektorze budowlanym, stale monitoruje i sprawnie dostosowuje się do aktualnych trendów w budownictwie, szkoli i podnosi kwalifikacje swoich pracowników, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Oferowane maszyny wyposażone są w VisioLink – nowoczesną technologię monitorowania.

Wynajem maszyn w Bergerat Monnoyeur obejmuje:

-wynajem maszyny bez operatora,

-użytkowanie sprzętu z miesięcznym limitem 170-200 motogodzin (limit jest rozliczany co 2 miesiące, a w przypadku jego przekroczenia firma nalicza dodatkową opłatę za nadliczbowe motogodziny),

-ubezpieczenie OC/AC,

-koszty dostawy i odbioru maszyny (W przypadku długoterminowych umów najmu – pow. 6 miesięcy, koszt transportu pokrywa klient).

Wynajem maszyn nie obejmuje natomiast: kosztów paliwa i napraw wynikających z nieprawidłowej eksploatacji maszyny.

Odwiedź stronę Bergerat Monnoyeur i dowiedz się więcej:

https://www.bm-cat.com/pl-pl

 

(fot. Bergerat Monnoyeur)

Interhandler JCB aktywnie promowała maszynę dwudrogową JS22WR na Kongresie Kolejowym, który odbył się 13 listopada w Warszawie. JS22WR posiada certyfikat Urzędu Transportu Kolejowego na dopuszczenie do eksploatacji dla tego typu pojazdu kolejowego.

Jak poinformowała Interhandler JCB, certyfikat pozwala na pełne dopuszczenie maszyny do ruchu szynowego. Wręczenie pozwolenia odbyło się w trakcie targów branżowych TRAKO, które  odbywały się w dniach 24-27 września na terenie AMBER EXPO w Gdańsku. Certyfikat z rąk dr. Ignacego Góry, prezesa Urzędu Transportu Kolejowego odebrał prezes – Rob Markus.

jcb wrecznie certyfikatu od utk

Teraz koparka dwudrogowa JS22WR może w pełni pełnić swoją rolę podczas prac na kolei. Została zaprojektowana z zastosowaniem najnowszych technologii podnoszących komfort i bezpieczeństwo operatora. Jej projektanci założyli, że maszyna będzie wielozadaniowym narzędziem o wysokiej produktywności zdolnym do wykonania różnorodnych zadań z łatwością i precyzją.

Maszyna dwudrogowa JS22WR została dodatkowo wyposażona w obrotowe szybkozłącze, które umożliwia współpracę z szeroką gamą osprzętów w zależności od aplikacji. Obsługę zapewnia układ napędowy JCB wyposażony w sprawdzony silnik JCB Ecomax. Dzięki zastosowaniu wielu innowacyjnych rozwiązań maszyna gwarantuje maksymalny poziom wydajności.

JS22WR może nie tylko pracować na torach, ale również na każdej budowie.  A to za sprawą wykorzystania podporów stabilizacyjnych. Zastosowane rozwiązania  wpisują się w oczekiwania klientów na rynku maszyn kolejowych. Internandler JCB zapewnia, że JS22WR sprawdza się na każdych torach.

jcb na kongresie kolejowym2

 

 

(fot. Interhandler)

Koparka Cat® 326 to maszyna nowej generacji wyposażona w proste w użyciu standardowe technologie firmy Caterpillar zwiększają wydajność operatora nawet o 45 procent w porównaniu z poprzednimi modelami. Kluczowym elementem konstrukcji tego nowego modelu jest prosta obsługa.

W nowym modelu koparki uproszczono funkcję zdalnego rozruchu za pośrednictwem modułu Bluetooth® z kluczem oraz funkcję identyfikacji operatora do programowania trybów mocy i ustawień joysticka w określonych warunkach pracy. Maszyna została wyposażona w 8-calowy (203 mm) ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości umożliwiający intuicyjne poruszanie się po menu, obejmuje on także cyfrową wersję instrukcji operatora.

Koparka wydajnie napędzana jest przez  sprawdzony w praktyce silnik Cat 7,1 spełniający wymogi najbardziej rygorystycznych norm emisji spalin. Zapewnia o 15 procent niższe zużycie paliwa w porównaniu z maszynami serii F. Nowy model Cat jest wyposażony w trzy tryby wyboru mocy oraz funkcję automatycznego sterowania prędkością obrotową silnika. Charakteryzuje się również standardową wydajnością w wysokiej temperaturze otoczenia wynoszącej 125 stopni Fahrenheita (52°C), a standardowy rozruch w niskich temperaturach jest możliwy przy 0°F (–18°C).

Koparka Car 326 została wyposażona także w zaawansowany układ hydrauliczny zapewnia optymalną równowagę między mocą i wydajnością, a jednocześnie umożliwia operatorowi pełną kontrolę nad precyzją kopania. Maszynę łatwiej obrócić dzięki 12-procentowemu wzrostowi momentu obrotowego, funkcja przydatna zwłaszcza na pochyłości z pełnym obciążeniem łyżki. Funkcja SMART-mode automatycznie dopasowuje prędkość obrotową silnika i moc układu hydraulicznego do warunków kopania, zapewniając dodatkowo oszczędność paliwa na poziomie 5 procent bez wpływania na wydajność. 

Model został wyposażony w rozwiązania technologiczne ułatwiające pracę operatora:

-standardowa technologia Cat Grade z funkcją 2D pozwala operatorom szybko i precyzyjnie osiągać pożądane nachylenie dzięki wskazówkom dotyczącym głębokości i nachylenia oraz odległości poziomej profilowanego terenu. Standardowy układ 2D o Cat Grade można rozszerzyć z zaawansowanymi wersjami 2D i 3D w celu dopasowania do potrzeb danego zastosowania.

-Standardowa funkcja Grade Assist pozwala operatorom bez wysiłku utrzymać się na pochyłości przy użyciu jednej dźwigni, a funkcja Bucket Assist automatycznie utrzymuje kąt podczas niwelacji i kopania rowów.

-Swing Assist - innowacyjny układ, który automatycznie zatrzymuje obrót koparki w uprzednio ustalonych punktach podczas załadunku pojazdów ciężarowych i kopania rowów w celu ograniczenia wysiłku i zużycia paliwa.

-System Payload podnosi sprawność załadunku, zapewniając ważenie w czasie rzeczywistym i szacowanie ładowności łyżki podczas pracy, dzięki czemu operator może uniknąć przeciążeń.

-VisionLink® umożliwia firmom zdalne zarządzanie celami produkcyjnymi za pośrednictwem danych zgromadzonych przez Payload i zapewnia możliwość pobrania danych z produkcji na nośnik USB.

W nowym modeli koparki Cat 326 postawiono na komfort pracy operatora.

Zastosowane elastyczne mocowania zmniejszają poziom drgań kabiny o 50 procent w porównaniu z poprzednimi modelami, co znacznie ogranicza zmęczenie operatora. Do wyboru są kabiny typu: Comfort, Deluxe i Premium – wszystkie z klimatyzacją automatyczną, a także standardową w wersjach Deluxe i Premium odchylaną konsolę, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie o 45 procent. Zgodność Bluetooth ze standardowym radiem umożliwia łączenie urządzeń osobistych i nawiązywanie połączeń bez użycia rąk.

Doskonałą widoczność w wykopie zapewniają: małe filary kabiny, duże panoramiczne szyby oraz nowy niżej umieszczony zbiornik paliwa z prawej strony. Widoczność i bezpieczeństwo podczas pracy  zwiększają standardowe kamery wsteczne i do obserwacji prawej strony.

Cat zadbała także o obniżenie kosztów konserwacji, które w przypadku nowej maszyny mogą być mniejsze nawet o 20 procent. Monitor w kabinie operatora umożliwia na bieżąco monitorować żywotność filtrów i okresy międzyobsługowe.  Codzienne przeglądy konserwacyjne są wykonywane z poziomu podłoża. Okres między wymianami filtra wynosi 3000 godzin, tj. 50 procent dłużej niż w poprzednich projektach.

 

(fot. Cat)

Ładowarka kołowa Komatsu WA475-10 to model najnowszej generacji klasy 24 ton. Maszyna miała swoją premierę 7 listopada w Porsche Experience Centre (Le Mans, Francja).

Model WA475-10 wyspoażony został w hydrauliczno mechaniczną przekładnię (KHMT), 30% bardziej ekonomiczna pod względem zużycia paliwa. Doskonale sprawdza się we wszystkich pracach związanych z załadunkiem i transportem materiałów. Maszyna jest oszczędna, wydajna i łatwa w obsłudze, dodatkowo stwarza bezpieczne środowisko pracy.

Komatsu zadbała o komfort pracy operatora. Kabina jest większa, w szczególności firma zadbała o większą przestrzeń na nogi. Kabina zapewnia widoczność 360 st. Fotel operatora z zawieszeniem pneumatycznym, jest podgrzewany.

Zobacz film Komatsu>>

2

 

Moc silnika: 216/290 kW/HP

Pojemność łyżki: 4,2-4,9 m³

Masa eksploatacyjna: 24,5 t

4

11

(fot. Komatsu)

Na początku listopada Kubota pochwaliła się 10-tysięczną maszyną sprzedaną klientowi w Polsce. 10-tysięcznym egzemplarzem jest ciągnik kompaktowy Kubota BX231 w zestawie z koparką, kosiarką i ładowaczem czołowym.

Ciągnik kompaktowy Kubota BX231 będzie pracować w firmie inżynieryjnej w Zawierciu. Wybór maszyny był przemyślany i dobrze analizowany przez właściciela firmy, do której trafił. Okazuje się, że ciągnik kompaktowy Kubota BX231 świetnie radzi sobie w budowlance. Jest niewielki i lekki, dzięki czemu zmieści się w trudno dostępnych miejscach i łatwo go przetransportować innym pojazdem na miejsce prac.

W skład zestawu, z którym ciągnik pojechał do klienta wchodzi 3-sekcyjny ładowacz czołowy z otwieraną łyżką, na euro ramce, co umożliwia założenie dodatkowego osprzętu jak chociażby widły do palet i pług do śniegu sterowany hydraulicznie. Z tyłu ciągnika znajduje się koparka z przesuwem bocznym z możliwością kopania do 175 cm głębokości, napędzana tylnym wałkiem WOM. Zestaw zawiera też 3-nożową kosiarkę z wyrzutem bocznym. Dzięki temu maszyna jest uniwersalnym i komfortowym pomocnikiem.

Jak informuje Kubota, firma od trzech lat jest liderem sprzedaży ciągników kompaktowych. Według ostatnich danych posiada 45% udziału rynkowego w segmencie ciągników do 60 KM. Maszyny te są tak konstruowane, aby sprawdzały się w różnych, zarówno w wymagających, jak i wyspecjalizowanych zadaniach.

Gama miniciągników i kosiarek Kubota nazywana jest przez firmę groundcare, co oznacza opiekę nad ziemią. Klientami Kuboty są m.in. producenci owoców miękkich, szkółkarstwo, tartaki, nadleśnictwa, wszystko co wiąże się z zielenią, nawet wywożenie drewna z lasu.

Do tej pory Kubota sprzedała w Polsce łącznie 10 tysięcy różnych maszyn: ciągniki i miniciągniki, kosiarki i pojazdy wielozadaniowe.

 

(fot. KUBOTA)

Husqvarna Construction na początku 2020 roku poszerzy swoją aktualną ofertę zacieraczek do betonu. Umowa zobowiązuje również Husqvarna Group do jednoczesnej produkcji zacieraczek mechanicznych pod marką Wacker Neuson.

- Zacieraczki mechaniczne znakomicie uzupełniają naszą ofertę, zapewniając ciągłość procesu, od zagęszczania gruntu po polerowanie posadzek betonowych, przy tym dobrze wpasowując się w strategię firmy zakładającą rozwój w zakresie obróbki powierzchni płaskich i posadzek betonowych.  Dzięki dodaniu zacieraczek samojezdnych, będziemy teraz dysponowali pełną ofertą maszyn do zacierania i polerowania, co jest bardzo ważne dla naszych klientów – wyjaśnia Henric Andersson, Prezydent dywizji Husqvarna Construction.

Należąca do Husqvarna Group dywizja Construction w tym roku przejęła część biznesu związanego z zacieraczkami do betonu od firmy Wacker Neuson Group.

Husqvarna Group przejmuje w całości produkty, technologię oraz zasoby produkcyjne związane z zacieraczkami mechanicznymi do betonu – samojezdnymi i prowadzonymi. Jak informuje firma, sprzedaż w segmencie zacieraczek mechanicznych (zakupionych aktywów) w 2018 roku wyniosła około 150 milionów SEK (ok. 59,5 miliona złotych).

Spółka Husqvarna® jest największym światowym producentem wysokiej klasy maszyn, urządzeń i akcesoriów do pielęgnacji terenów zieleni w parkach, lasach i ogrodach takich jak m.in.: kosiarki samojezdne, kosiarki automatyczne Automower®, wykaszarki, podkaszarki, pilarki. Husqvarna Group jest także europejskim liderem w dziedzinie systemów nawadniania jak i światowym liderem w produkcji maszyn i urządzeń tnących oraz narzędzi diamentowych.

 

(fot. Husqvarna AB)

TEREX ECOTEC to lider w branży w zakresie projektowania i produkcji urządzeń do obróbki drewna, biomasy i recyklingu. Ciekawy wybór maszyn znajdziemy w ofercie EWPA.

EWPA posiada w ofercie rozdrabniacze, przesiewacze, ładowarki przeładunkowe oraz przerzucarki do kompostu marki TEREX ECOTEC. Dystrybuuje je na terenie woj. wielkopolskiego, zachodnio-pomorskiego, pomorskiego, dolnośląskiego, opolskiego, lubuskiego, kujawsko-pomorskiego.

Terex Ecotec opracował światowej klasy gamę urządzeń mobilnych, które będą kształtować branżę przez wiele lat.

W ofercie EWPA znajdziemy też maszyny takich popularnych marek, jak: CASE, MERLO, KUBOTA i GEHL.

 

(fot. EWPA/TEREX Ecotec)

Cat wprowadza kilka ulepszeń konstrukcyjnych dla linii swoich małych ładowarek kołowych. Modele 926M, 930M i 938M będą wydajniejsze, a operator zyska lepszą widoczność osprzętu z kabiny. Maszyny napędza silnik Cat C7.1, który spełnia normy emisji spalin Stage V UE.

Cat dzięki zastosowaniu integracji funkcji dużych ładowarek kołowych z małymi ich modelami wprowadzi na rynek maszyny o lepszej wydajności operacyjnej, a jednocześnie nie wymagających dużych konserwacji, a w efekcie końcowym Cat przedłuży ich żywotność.

Cat duży nacisk postawiła na poprawienie widoczności operatora podczas pracy. Zastosowane rozwiązania mają poprawić widoczność osprzętu nawet o 85 procent. Dodatkowo w modelach tych firma poprawiła oświetlenie, wyposażając modele w zintegrowane wskaźniki LED. Nowe, wydajne przednie światła LED zwiększają zasięg w trybach świateł mijania oraz drogowych. Nowy pakiet oświetlenia dodatkowego obejmuje światło wewnątrz przedziału zbiornika paliwa DEF, aby poprawić widoczność w warunkach słabego oświetlenia.

Siedzenia w kabinie są wyposażone w pomarańczowe pasy bezpieczeństwa o wysokiej widoczności, które pozwalają członkom załogi od razu zobaczyć, czy operator zapiął pas bezpieczeństwa. Fotel operatora jest w pełni regulowany, dodatkowy komfort zapewnia zagłówek oraz podłokietniki. Podgrzewany fotel dodatkowo ułatwia trudną pracę operatora w niższych temperaturach.

Cat Production Management (CPM) normalizuje ilość załadowanego materiału na łyżkę, aby zmniejszyć liczbę cykli i zmaksymalizować zysk. Operator otrzymuje informacje o stanie załadowania, co także wypływa na jego komfort pracy i wydajność.

 

 

(fot. Cat)

Track Tec – polski producent materiałów do budowy nawierzchni kolejowej wbudował rozjazd na jednej z kluczowych linii kolejowych w Bułgarii. Sukces był wsparty przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, który zadbał o relacje biznesowe polskiej spółki w Bułgarii.

Bułgaria to jeden z krajów na Bałkanach, który wymaga sporych inwestycji kolejowych, a to jest przyszłość dla firm z branży. Jak poinformowała PAIH, Track Tec wbudowała rozjazd na linii kolejowej nr 2 Sofia - Warna w stacji Lakatnik w Bułgarii. - Rozjazd o promieniu R300 został wyprodukowany w jej zakładzie w Zawadzkiem, na podrozjezdnicach strunobetonowych produkcji zakładu w Goczałkowie. Odpowiedzialny za rozwój spółki na bałkańskich rynkach Tomasz Balcerzak zaznacza, że tamtejszy region to perspektywiczny kierunek działań Track Tec – informuje PAIH.

Track Tec w swoich zakładach produkuje podkłady strunobetonowe i inne elementy z betonu, które mogą być stosowane we wszystkich systemach kolejowych w Europie. Firma wytwarza rozjazdy dla publicznych sieci kolejowych, kolei przemysłowych i miejskiego transportu szynowego. Dysponuje dwoma zakładami impregnacyjnymi niezbędnymi w procesie produkcji gotowych podkładów drewnianych i słupów, które zostały zmodernizowane zgodnie z wymaganiami międzynarodowymi.

 

(fot. Trac Tec)

Zobaczcie, jak prezentowały się maszyny na eROBOCZE SHOW podczas siódmej edycji, która rozegrała się 26 października w Grodzisku Mazowieckim. Naszą imprezę odwiedziło kilka tysięcy osób! Serdecznie wszystkim dziękujemy za tak liczny udział. Koniecznie obejrzyjcie naszą galerię zdjęć maszyn w roli głównej!

1manitou

 

2jcb

 

3mecalac

 

4takeuchi

 

5cat

 

6polsad

 

7kubota

8kilotau

 

9wneuson

 

10volvo

 

11komatsu

 

12liugong

 

13case

Na eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim zaprezentowały się:

ACB Morin,

Anamar (Swepac)

Aries Power (Honda, Mikasa),

Asbud

Atlas Poland (Atlas, Sany),

Atut Rental (Bobcat),

Baukrane,

Bax Baumaschinen (Sennebogen, Yanmar),

Baza Maszynowa Danex (Sos Buster)

Bergerat Monnoyeur (CAT),

Broker Maszyny (Yanmar, Hydrema, Venieri),

BS Alternatory,

Carpol (Renault)

Case Construction

DHB Hydraulic,

Dit Opony,

DTA Technik (Atlas, Grundomat, CompAir)

DT Automatyzacja (Oil Quick, MTS),

Fuchs Oil,

Grausch Grausch (Doosan, Hidromek),

Groeneveld,

Hydrosprzęt (LiuGong)

Interhandler (JCB),

Iveco

Jazon,

Ketral Construction,

Kingway,

Komatsu Poland (Komatsu, Terex, Finlay)

Kopras,

Kubota Baumaschinen GmbH,

Leica Geosystems,

Liebherr Polska,

Manitou Polska,

MB Crusher,

Mecalac Polska

Mentor Szkolenia,

mLeasing,

Oleje Klimowicz (Neste Oil),

PKO Leasing BP,

Polsad (Kubota, Ausa),

P&S Technic (Eni),

Renox (Allu),

Serafin (Digga, 4Mach,  Dynaset, Avant),

Sitech Poland (Trimble),

Spectra

Sunward Polska,

Tex-Star (Vegatol),

Tree Polska,

Utech (FAE, Takeuchi),

Walz Trade (Petrić, Ghedini, Gyru-Star)

Wilhelm Schafler GmbH (Takeuchi)

Yanmar Construction Equipment Europe

Zeppelin Polska (Manitou, Mustang)

 

 

(fot. materiały organizatora)

Centralna Administracja Drogowa ma już 200 lat. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad prezentuje historię rozwoju maszyn do prac infrastrukturalnych.

Początkowo do budowy infrastruktury służyły głównie maszyny rolnicze. Według GDDiA dobrym przykładem ewolucji maszyn do prac drogowych jest walec. Pierwotnie wały wykonywano z drewna drążone w środku. Później pojawiły się walce pełne z zabitymi bokami ciągnione przez konie. Kiedy drewno zastąpiono żeliwem, a konie silnikiem parowym, maszyny zyskały moc i wydajność. W wyniku postępującej ewolucji silnik parowy został zastąpiony spalinowym. Budowa walca została uproszczona, zaczęto tworzyć zamknięte kabiny. Następnie pojawiły się walce ogumione, wibracyjne, gładkie czy okołkowane.

GDDiA podkreśla, że w przypadku naszego kraju istotą kwestią był upadek produkcji maszyn drogowych w Polsce wraz z wybuchem II wojny światowej. Później nie udało się odbudować tego, co powstało przed tym okresem historii.

 

1

2

4

(fot. pochodzą z zasobów Narodowego Archiwum Cyfrowego oraz Zespołu Historii Drogownictwa GDDKiA)

Równiarka 836C Case CE o mocy  115 kW / 156 KM i masie 12,5t, to maszyna przeznaczona do budowy infrastruktury.

Standardowe wyposażenie maszyny obejmuje:

-główny wyłącznik zasilania

-kabinę wyposażoną po obu stronach w drzwi na zawiasach, barwione szyby ze szkła bezpiecznego, przednią i tylną osłonę przeciwsłoneczną

-tarczowy hamulec postojowy oddziaływujący na przekładnię

-silnik Tier 4 Final (EU Stage 4), elektrycznie sterowany z systemem “Dual Power”

-selektywną redukcję katalityczną (SCR) jako jedyny system obróbki spalin

-„zimny start”

-dźwignie sterujące do precyzyjnego sterowania lemieszem

-przednią przeciwwagę

-przednie i tylne błotniki

-przednią oś wahliwą z regulacją pochylenia kół

-ogrzewanie

-lemiesz środkowy z wysokiej jakości stali ze wzmocnionymi zaokrąglonymi prowadnicami

-hydrauliczny dwuobwodowy układ hamulcowy z akumulatorami oddziaływujący na tylne koła w tandemach

-hydrauliczne ustawianie lemiesza do skarpowania 90 st.

-hydrostatyczny napęd na przednie koła z systemem E.D.C.V. (Electronic Drive Control Volume)

-regulację wzajemnej prędkości kół oraz hydrauliczny dyferencjał

-mocowany na szczelnie zamkniętej obrotnicy bez luzów samonastawny pierścień obrotu o zakresie pracy 360 st.

-układ hydrauliczny typu ‘Load Sending’ z pompą wielotłoczkową o zmiennej wydajności

-hydraulicznie regulowany kąt przystawienia lemiesza środkowego

-wahliwą oś przednią z hydrauliczną regulacja pochylenia kół

- wahliwą oś tylną z kołami tandemowymi i automatycznym dyferencjałem ‘No-Spin’

-skrzynię biegów typu ‘Powershift’ – 6 biegów do przodu i 3 biegi wsteczne – ze zintegrowanym zmiennikiem momentu obrotowego

-tylną przeciwwagę

-światła do jazdy po drodze

-kabinę z zabezpieczeniami ROPS/FOPS, zamontowana na tylnej ramie

-kabinę standardowej wysokości

-podgrzewany fotel amortyzowany pneumatycznie

-tryb jazdy powolnej (tylko dla modeli AWD).

Case CE na eROBOCZE SHOW 26 października przywiozła na stoisko i plac do testów koparkę CX350D, równiarkę drogową, ładowarkę Case 921G, minikoparkę CX26, mini ładowarkę typu skid steer CASE SV280, koparko-ładowarkę 695ST.

(fot. CASE CE)

Maszyny Hidromek sprawdzają się w trudnych warunkach. Zaprojektowane z myślą o jak największym komforcie pracy operatora. Czy tak jest faktycznie, można było się przekonać na przykładzie modelu HMK102S podczas eROBOCZE SHOW 26 października.

Krótka specyfikacja maszyny:

-silnik o mocy 100 KM marki Perkins (Stage IV/Tier 4 Final)

-koła: 28” z przodu i 28” z tyłu

-obie osie skrętne

-ramię koparki teleskopowe

-amortyzacja łyżki ładowarkowej

- wielofunkcyjna łyżka ładowarkowa 4 w 1 o pojemności 1,1 m3

-łyżka koparkowa o szerokości 60 cm z zębami

-RtDS – układ powrotu łyżki ładowarkowej do pozycji ładowania

-immobiliser

- opcje dodatkowe: klimatyzacja, różne rodzaje łyżek, zrywaki, wiertnice, młoty hydrauliczne, pług itp.

 

 

(fot. Hidromek)

Siódma edycja eROBOCZE SHOW za nami, która była największą z dotychczasowych. A tak wyglądały przygotowania. Niebawem relacja z wydarzenia. Zobacz fotorelację z przygotowań.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

6

 

7

 

8

9

 

Czytaj też: Lista marek na eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim

Prezentujemy listę marek, które zobaczysz na eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim już w tę sobotę, 26 października. Siódma edycja naszej maszynowej imprezy przewyższy ilością maszyn, konkursów i powierzchnią dotychczasowe edycje. Jesteście gotowi? Zapraszamy od 9 rano. Wstęp darmowy!

Takie marki zobaczysz na eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim:

ACB Morin,
Anamar (Swepac)
Aries Power (Honda, Mikasa),
Asbud
Atlas Poland (Atlas, Sany),
Atut Rental (Bobcat),
Baukrane,
Bax Baumaschinen (Sennebogen, Yanmar),
Baza Maszynowa Danex (Sos Buster)
Bergerat Monnoyeur (CAT),
Broker Maszyny (Yanmar, Hydrema, Venieri),
BS Alternatory,
Carpol (Renault)
Case Construction
DHB Hydraulic,
Dit Opony,
DTA Technik (Atlas, Grundomat, CompAir)
DT Automatyzacja (Oil Quick, MTS),
Fuchs Oil,
Grausch Grausch (Doosan, Hidromek),
Groeneveld,
Hydrosprzęt (LiuGong)
Interhandler (JCB),
Iveco
Jazon,
Ketral Construction,
Kingway,
Komatsu Poland (Komatsu, Terex, Finlay)
Kopras,
Kubota Baumaschinen GmbH,
Leica Geosystems,
Liebherr Polska,
Manitou Polska,
MB Crusher,
Mecalac Polska
Mentor Szkolenia,
mLeasing,
Oleje Klimowicz (Neste Oil),
PKO Leasing BP,
Polsad (Kubota, Ausa),
P&S Technic (Eni),
Renox (Allu),
Serafin (Digga, 4Mach,  Dynaset, Avant),
Sitech Poland (Trimble),
Spectra
Sunward Polska,
Tex-Star (Vegatol),
Tree Polska,
Utech (FAE, Takeuchi),
Walz Trade (Petrić, Ghedini, Gyru-Star)
Wilhelm Schafler GmbH (Takeuchi)
Yanmar Construction Equipment Europe
Zeppelin Polska (Manitou, Mustang)

 Sprawdź mapę dojadu na eROBOCZE SHOW:
gmina grodzis maz11

52°08'23.1"N 20°36'15.5"E

52.139735, 20.604304

 

Czytaj też: eROBOCZE SHOW W GRODZISKU MAZOWIECKIM

Na eRobocze SHOW w Grodzisku Mazowieckim 26 października  rozegranych zostanie aż 7 konkursów operatorskich. Padła więc rekordowa ich liczba! Zapraszamy od 9 rano już w tę sobotę. Wstęp na naszą imprezę jest darmowy.

Rekordowa liczba konkursów na eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim: aż 7 (PLO w 3 kategoriach i 4 inne konkursy, w tym po raz pierwszy na żurawiu). Ogólnopolski konkurs POLSKA LIGA OPERATORÓW - finał edycji 2019 w 3 kategoriach: koparka, ładowarka, koparko-ładowarka.

Sponsorami Polskiej Ligi Operatorów w Grodzisku są:  

  • ASBUD - diler marki CASE  (ładowarka),
  • POLSAD – diler marki KUBOTA (ładowarka),
  • TAKEUCHI (koparka),
  • INTERHANDLER (koparko-ładowarka),
  • pozostali sponsorzy: KETRAL, LASMEDIA, TREE POLSKA,

        

Konkurs Mistrzowski Chwyt. Sponsorzy: Bax Baumaschinen, Lasmedia

Konkurs Yanek - The best Operator. Sponsorzy: Yanmar, Lasmedia

Konkurs CAT Challenge. Sponsorzy: Bergerat Monnoyeur, Lasmedia

Konkurs Operator Żurawi. Sponsorzy: Baukrane, Lasmedia. Patronat merytoryczny: Związek Zawodowy Wspólnota Pracy

Miejsc na konkursy już nie ma, można już tylko zapisywać się na testy.

Wszyscy, którzy zapisali się na testy maszyn podczas eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim 26 października mogą odbierać opaski upoważniające do udziału w testach w Biurze Imprezy – pomarańczowy namiot w dniu imprezy.

Osoby zarejestrowane drogą elektroniczną będą mogły odebrać opaski w godzinach 8:00-10:00. Natomiast po godzinie 10 rano taką możliwość będą miały osoby, które chcą się zarejestrować na miejscu.

Na edycji zbliżającej się eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim do testów jest znacznie więcej maszyn, niż na poprzednich naszych imprezach.

Przeczytaj więcej o eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim>>

Przeczytaj też: Puchary w konkursach na eROBOCZE SHOW już czekają na zwycięzców

eroboczeshow logo

Digga na eROBOCZE SHOW w Grodzisku Mazowieckim w tę sobotę, 26 października zaprezentuje się na placu testowym oraz na stoisku. Digga zdradziła nam, jaki sprzęt ze sobą przywiezie.

Na eROBOCZE SHOW zobaczymy: koparkę łańcuchową Digga mini Bigfoot 900-150 Combo, napędy: PDD, PDX2, PD3, wiertła: A4TL: 100mm, 150mm, 250mm, 400mm (średnica).

digga1

Digga jest firmą australiską, która specjalizuje się w projektowaniu napędów hydraulicznych, wiertnic oraz koparek łańcuchowych. Jest nie tylko pionierem w swojej dziedzinie, ale też najbardziej uznanym producentem tego typu sprzętu na świecie. Digga jest na rynku od 1981 roku.

Dystrybutorem marki w Polsce jest firma Serafin PUH, która odpowiadaa za obsługę klientów indywidualnych oraz za rozbudowę polskiej sieci dilerskiej.

Zapraszamy na eROBOCZE SHOW do Grodziska Mazowieckiego 26 października w godzinach 9-17, zjazd z A2.

(fot. Digga)

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL