1. października bieżącego roku firma KETRAL z Rzeniszowa obchodziła swój okrągły jubileusz. Na rynku istnieje już od dziesięciu lat!

Firma IOW jest autoryzowanym
przedstawicielem firmy ERLAU AG®. W swojej ofercie posiada różnego
rodzaju i wielkości łańcuchy ochronne na koła.

Zwiększenie zasięgu pracy maszyn przy kopaniu lub skarpowaniu to główne przeznaczenie produkowanych przez firmę TokFrez wysięgów LONG REACH

Ośrodek Techniki Leśnej w Jarocinie będzie jedną z ponad 40 firm prezentujących sprzęt na Konferencji dla zuli w Silnowie pod Szczecinkiem.

Konferencja składa się z wystawy i pokazów maszyn leśnych. Co pokaże jarocińska firma?

 

Pompa hydrauliczna, możliwość pracy w okresie zimowym, specjalna przyssawka do obcinania gałęzi – to tylko niektóre zalet podnośnika koszowego SR-16/3

Elkomix-35 Quick Master, Elkomix-60 Quick Master, Elkomix-120 Quick Master, Elkomix-135 Quick Master – to modele kompaktowych węzłów betoniarskich znajdujące się w ofercie firmy ELKON

Oszczędność czasu, redukcja kosztów i wiele możliwości zastosowań – tak w skrócie można przedstawić podesty elewacyjne - PW

Opony przemysłowe stanowią zróżnicowaną grupę produktów. Można wśród nich wyróżnić ogumienie do wózków widłowych, maszyn budowlanych, górniczych, przemysłowych, pojazdów rolniczych, a nawet do statków powietrznych czy motocykli crossowych

Na konferencję dla ZULI w Silnowie organizowanej 7 listopada przez GAZETĘ LEŚNĄ firma BTH FAST przywiezie zabytkowy silnik MA 608 z 1938 roku

Dawno temu, maszyny budowlane nie miały prawie żadnej instalacji elektrycznej. Na przykład używana kiedyś na wszystkich budowach spycharka gąsienicowa T-100 zwana „Stalińcem” (masa własna około 12000 kg) mogła pracować nawet bez akumulatora. Aby ją uruchomić, pomocnik operatora musiał porządnie pokręcić korbą, aby zapalić dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 17 KM. Napięcie na jego świecach zapłonowych było wytwarzane przez iskrownik. Ten mały silnik uruchamiał czterocylindrowego diesla o mocy 108 KM.

Z powodu braku prądu czas pracy takiej maszyny można zmierzyć tylko przy pomocy licznika mechanicznego. Jest on napędzany przez przekładnię zębatą lub wałek giętki od wału korbowego, wału rozrządu lub wałka pompy paliwowej. Liczba motogodzin jest wtedy równa liczbie obrotów wału podzielonej przez jakąś liczbę. Ten dzielnik, czyli przełożenie napędu licznika, dobiera się w taki sposób, żeby wzrost wskazań licznika o jedną motogodzinę następował co jedną godzinę zegarową w określonych warunkach pracy silnika. Może to być na przykład liczba obrotów przy maksymalnej prędkości obrotowej silnika (tutaj zawrotne 1140 obr/min). Ale motogodzina może też być określona dla prędkości mocy maksymalnej (tu 1070 obr/min), prędkości biegu jałowego (500 obr/min), prędkości odpowiadającej maksymalnemu momentowi obrotowemu lub jeszcze inaczej. Na przykład jedna motogodzina pracy ciągnika rolniczego Ursus 6614 odpowiada jednej godzinie zegarowej przy prędkości obrotowej silnika 1500 obr/min (moc maksymalną ten silnik osiąga przy 2200 obr/min).

Producenci maszyn budowlanych nigdy nie uzgodnili definicji motogodziny. Może dlatego spycharka T-100 nie miała żadnego licznika. Czas od jednej wymiany oleju do następnej wynosił 120 godzin i był ustalany na podstawie dziennych raportów pracy operatora.

Więcej na http://rmchciuk.pl/blog/2015/09/08/co-mierzy-licznik-motogodzin/

 

Krakowska firma Tarbi, przedstawiciel koncernu CIFA na terenie naszego kraju, posiada w swojej ofercie wysięgniki maszyn wykonane z materiału kompozytowego Carbotech

Z ostatnim dniem września bieżącego roku do grona członków wspierających stowarzyszenie dołączyła firma Zeppelin Polska, wyłączny dystrybutor marki HYSTER.

 

 

Hyster jest światowym liderem w produkcji ponad 140 modeli urządzeń do transportu wewnętrznego o udźwigach od 1 do 52 ton, od ręcznych wózków paletowych poprzez wózki magazynowe, elektryczne i spalinowe wózki widłowe z przeciwwagą, wózki do transportu kontenerów oraz typu Reach Stacker.

 

Firma Zeppelin Polska Sp. z o. o. powstała na bazie ponad 25 lat doświadczeń w dziedzinie transportu wewnętrznego i maszyn budowlanych.

Firma Zeppelin Polska Sp. z o. o. należy do Grupy Zeppelin GmbH (www.zeppelin.com) stanowiącej obecnie holding pięciu przedsiębiorstw zajmujących się maszynami budowlanymi, wózkami widłowymi i urządzeniami transportu wewnętrznego, wynajmem sprzętu budowlanego i transportowego, urządzeniami dla energetyki oraz silosami i urządzeniami do składowania.

Od 2003 roku jest autoryzowanym i wyłącznym dystrybutorem ponad 140 modeli wózków widłowych o udźwigu od 1 do 50 ton uznanej na całym świecie marki Hyster.

Firma Zeppelin Polska oferuje:

Sprzedaż wózków nowych i używanych

Sprzedaż używanych maszyn budowlanych

Wynajem krótko- i długoterminowy

Sieć serwisową na terenie całego kraju

Sprzedaż oryginalnych części zamiennych

Przeglądy okresowe i naprawy

Wsparcie techniczne

Zarządzanie flotą (outsourcing)

Przygotowanie do badań i odbiór UDT

Finansowanie

Szkolenia

Więcej informacji na www.hyster.pl

 

Mamy nadzieję na owocną współprace z nowym członkiem naszej organizacji.

 

 

Hydrauliczne młoty DHB można znaleźć w ofercie europejskiego przedstawiciela koreańskiej marki – firmy DHB Sp. z o.o. z Wielopola

Wygodna i wielofunkcyjna – tak w skrócie można opisać koparkę kołową Komatsu model PW 160-10

Kilka dni temu zostaliśmy wywołani do „tablicy” przez powołujący się na prawo prasowe tytuł branżowy. Chce publicznie odpowiedzieć na zadane nam pytania
oraz wyjaśnić kwestie związane z działaniem Stowarzyszenia Operatorów Maszyn Roboczych „OPERATOR”

 

Stowarzyszenie powstało z myślą o operatorach i dla operatorów dlatego, jest ono DLA NICH NIEODPŁATNIE. Zarząd stowarzyszenia pełni funkcje na zasadzie wolontariatu, nie pobiera z tego tytułu żadnych pieniędzy, wręcz przeciwnie, często zmuszeni jesteśmy dokładać do działalności z własnych funduszy. Angażujemy w działanie stowarzyszenia swój prywatny czas i środki. Członkowie wspierający wpłacają składki raz na rok, które są przeznaczane na opłaty administracyjne, oraz organizowanie konkursów-konferencji, w których mogą uczestniczyć nieodpłatnie. STOWARZYSZENIE nie jest nastawione na zarabianie, tylko wspieranie operatorów, na ile czas i środki nam pozwalają. Strona Stowarzyszenia jak i fanpag stworzona jest przeze mnie nieodpłatnie – nie są rewelacyjnej jakości, ale działają. Nikomu nie płaciliśmy i nie zamierzamy płacić za pisanie o nas, po to tylko, żeby mieć przychylne opinie. Jesteśmy dla OPERATORÓW i na ile jesteśmy w stanie będziemy próbować im pomagać i ich wspierać. Cele stowarzyszenia są jasne i sukcesywnie realizowane.

Oto pytania nam zadane:

1. Celem SOMR jest promocja i dbanie o wizerunek operatora maszyn roboczych oraz integracja środowiska operatorów, ośrodków szkolenia oraz producentów i dystrybutorów maszyn roboczych. Proszę o przedstawienie dotychczasowych dokonań SOMR w tym względzie.

Stowarzyszenie istnieje formalnie od listopada 2014, a praktyczne projekty pracy z branżą rozpoczęło od początku lutego bieżącego roku.
Organizuje Konkursy dla operatorów wraz z pokazami maszyn. W tym roku udało się zrealizować dwie edycje Big Bau Masters jedną z nich podczas targów Autostrada w Kielcach. Kolejnym przedsięwzięciem były: trzy konferencje szkoleniowe z cyklu „Prawidłowa eksploatacja maszyn roboczych”, wizyta studyjna grupy operatorów w kopalni Morawica oraz przeprowadzenie testów maszyn jednego z producentów maszyn roboczych. Otworzyliśmy media społecznościowe i z powodzeniem prowadzimy za ich pomocą kontakt z branżą. Zostaliśmy członkiem rady programowej IMBiGS. Skutecznie wprowadzamy i realizujemy projekt rozwoju kariery zawodowej operatorów, poprzez zamieszczanie ogłoszeń o miejscach pracy. Podjęliśmy próbę integracji ośrodków szkolenia operatorów na zorganizowanym dla nich w styczniu spotkaniu. W ostatnim czasie pracujemy nad systemem medialnym związanym z powstającym portalem internetowym.

2. Jak przedstawia się struktura SOMR? Czy SOMR powołał do życia departamenty, których zadaniem będzie realizacja celów statutowych Stowarzyszenia?

Niestety, z powodu ostatnich zdarzeń losowych, musieliśmy przystopować działanie stowarzyszenia i w okresie letnim przygotować kolejne projekty do dalszego działania. Stowarzyszenie nie zamierza zakładać departamentów. Chcemy działać dla operatorów, a to nie wymaga takich struktur. Skłaniamy się do tworzenia grup operatorskich, związanych z poszczególnymi specjalizacjami.

3. Czy SOMR nawiązał współpracę z instytucjami i stowarzyszeniami działającymi w branży? Jeżeli tak, to z jakimi i jak ta współpraca przebiega? Chodzi mi o realizację celów SOMR polegających na udzielaniu ochrony prawnej, pomocy organizacyjnej i technicznej oraz reprezentowanie środowiska operatorów wobec władz, mediów, kontrahentów, których realizacja nie jest możliwa bez odpowiedniego wsparcia.

Jesteśmy w trakcie ustalania szczegółów współpracy z radcami prawnymi, na temat nieodpłatnie udzielania porad dla operatorów. Na chwilę obecną nie współpracujemy z mediami, jak dalej branża budowlana będzie pod ich presją to współpraca zostanie ograniczona. Działamy dla Operatorów nie dla branży.

4. Rozumiem, że SOMR bierze czynny udział w spotkaniach konsultacyjnych przedstawicieli ośrodków szkolących operatorów maszyn do robót ziemnych, budowlanych i drogowych. Jakie jest stanowisko Stowarzyszenia na temat poruszanych tam kwestii?

Jedynym Przedstawicielem, biorącym udział w konsultacjach, było Ogólnopolskie Stowarzyszenie Transportu, Energetyki, Mechanizacji Budownictwa i Ochrony Pracy oraz ośrodki szkoleń w nim zrzeszone.

5. Kto reprezentował SOMR podczas spotkania w Departamencie Bezpieczeństwa Gospodarczego Ministerstwa Gospodarki, które odbyło się w lipcu Warszawie?

Redakcja dobrze wie, że nikt, ponieważ nawet nie wiedzieliśmy o nim.

6. SOMR wspiera bezpieczną pracę operatorów. Jakie jest wobec tego stanowisko Stowarzyszenia w sprawie proponowanych zmian w załączniku nr 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych?

Niepotrzebnie zostały zlikwidowane kl III połączone specjalności koparo-ładowarka, z praktycznie nie istniejącą koparko-spycharką czy równiarki ze spycharką, ponieważ to podniesie znacznie koszt szkoleń, które i tak dla „Kowalskiego” są drogie. Usunięcie przecinarek z załącznika jest praktycznie nie do przyjęcia. A jeśli chodzi o wprowadzenie drugiej instytucji egzaminacyjnej wprowadzi tyko niepotrzebny chaos i pozwoli na rozwój nieuczciwych ośrodków szkoleń oraz dezorientacje na rynku. Zarzuca się IMBiGS długi czas oczekiwania na egzaminy itp. to jakaś bzdura i wszystkie ośrodki o tym wiedzą. Jedyna zmiana jaka powinna być wprowadzona to nowe programy szkoleń, oraz dodanie nowoczesnych maszyn, które nie były uwzględnione w załączniku nr 1

7. Jak widniejący w statucie SOMR cel prowadzenia działalności w postaci wydawania gazet, czasopism, publikacji dla operatorów ma się do deklarowanej swego czasu na piśmie współpracy z istniejącymi tytułami prasowymi? Czy mają one w praktyce wspomagać rozwój swego przyszłego konkurenta?

Na początku działalności proponowaliśmy wydawcy Pośrednika Budowlanego, żeby stał się oficjalnym organem komunikacji medialnej dla Operatorów, dlatego też została zakupiona przez stowarzyszenie stała prenumerata 300 egzemplarzy Pośrednika Budowlanego. Niestety oprócz prenumeraty Pośrednik Budowlany nie był zainteresowany nieodpłatną współpracą a my jako stowarzyszenie nie będziemy napędzać koniunktury sprzedając własne pomysły i pomagać w zdobywaniu nowych klientów prasie. Pisząc Statut Stowarzyszenia chcieliśmy zawrzeć wszystkie pomysły,które mogą podnieść rangę operatorów.

8. SOMR prowadzi bazę operatorów. Do jakich celów jest ona wykorzystywana? Czy udostępniana jest wyłącznie członkom Stowarzyszenia?

Baza Operatorów jest tylko i wyłącznie na użytek stowarzyszenia nikomu nie udostępniamy danych ani nie sprzedajemy. Wykorzystywana jest tylko i wyłącznie
w celu informowania o nowych przedsięwzięciach Stowarzyszenia , nowościach lub ofertach pracy.

Kwestia portalu erobocze.pl która wywołała dodatkowa burzę wśród mediów zostanie publicznie wyjaśniona po uruchomieniu portalu.

Proszę pamiętać wszystko co robimy, robimy z myślą o OPERATORACH i tyko dla nich.

Z poważaniem
Sekretarz Stowarzyszenia
Karolina Cyranowska

Miniładowarka AVANT 760 to nowość w ofercie firmy SERAFIN MASZYNY z Przybysławic

Dojrzałość i doświadczenie – to efekt dwudziestu lat istnienia polskiego oddziału firmy Groeneveld, który w tym roku obchodzi swój okrągły jubileusz

W bogatej ofercie Komastu znaleźć można m.in. koparko-ładowarkę WB93S-5. To maszyna należąca do najnowszej generacji koparko-ładowarek.

Wysoka wydajność, doskonałe osiągi, większe: siła odspajania i udźwig to atuty modelu.

Ponadto dzięki dwóm trybom pracy – Power i Economy – operator ma możliwość wyboru pomiędzy maksymalną mocą a minimalnym zużyciem paliwa.

Pilotowy układ sterujący (PPC) to standardowe wyposażenie modelu WB93S-5. Dzięki elektrohydraulicznie sterowanej blokadzie mechanizmu różnicowego i wzmocnionym mostom napędowym „Heavy duty” maszyna osiąga większą wydajność i może pracować na każdym terenie.

Pracę koparko – ładowarką Komatsu ułatwiają także inne elementy konstrukcji: trzytrybowy układ kierowniczy (skręt dwóch kół, zależny skręt czterech kół, skręt czterech kół w tym samym kierunku), mechanizm podnoszenia rozbieżnego i równoległego oraz rozbieżne ramiona – to gwarancja lepszej widoczności i wysokiej wydajności przy pracach załadunkowych; łukowy profil wysięgnika gwarantuje większy udźwig koparki i ułatwia omijanie przeszkód, teleskopowe ramię zapewnia większą wszechstronność maszyny, a kształt pokrywy silnika i górnej szyby zwiększa bezpieczeństwo pracy.

Na uwagę zasługuje wyposażenie kabiny posiadającej w standardzie zabezpieczenia ROPS i FOPS. Znaleźć tu można m. in. wygodny w zasięgu panel sterowania i ergonomię, wiele uchwytów i schowków oraz amortyzowany pneumatycznie fotel Deluxe lub zawieszony mechanicznie fotel tradycyjny.

Na stronie Komatsu możemy przeczytać, że koparko – ładowarka model WB93S jest dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta. Zapewnia to dodatkowe wyposażenie maszyny, m. in.: hydrauliczny przesuw boczny koparki, układ stabilizacji ładunku LSS (Load Stabilizer System), opony radialne, wysięgnik przestawny i szybkozłącza.

Firma Serwis-Kop z Rzeszowa to importer i dystrybutor części do maszyn budowlanych i rolniczych marki JCB, CAT, CASE, VOLVO, KOMATSU.

Najbardziej rozwiniętym profilem działalności firmy jest dystrybucja części do maszyn budowlanych marki JCB i CATERPILLAR.

Firma prowadzi sprzedaż swoich produktów w serwisie aukcyjnym Allegro oraz sklepie internetowym.

The “Road Free company” - tak z pewnością można nazwać polski oddział spółki Camso.

Pojazdy off-the-road to maszyny pracujące w trudnych warunkach terenowych. Specyfika ich zastosowania wymaga specjalistycznych opon umożliwiających pracę na różnorodnych powierzchniach, różniących się od opon przeznaczonych do samochodów ciężarowych i osobowych.

Takie właśnie opony posiada w swojej ofercie firma Camso Polska S.A. z Warszawy – Wesołej. Obsługuje ona cztery segmenty rynku OTR: maszyny, pojazdy i urządzenia do transportu wewnętrznego, budownictwa, rolnictwa oraz pojazdów Powersports.

Prezes Camso, Pierre Marcouiller, podkreśla różnicę między produkcją opon szosowych i opon dla pojazdów off-the-road:

– Można by pomyśleć, że produkcja opon szosowych i off-the-road jest jednym i tym samym, ale to po prostu tak nie jest. To prowadzi Camso do ciągłego rozwoju. Nasi ludzie poświęcają czas na co dzień, aby zrozumieć wielość problemów i wyzwań, z którymi spotykają się operatorzy maszyn – wyjaśnia.

Zespół Camso bycie „Road Free” rozumie jako uwolnienie od utartych ścieżek, a to przede wszystkim szukanie niszy, przecieranie nowych szlaków, wyznaczanie nowych celów. Firma projektuje, produkuje i dystrybuuje opony, felgi, gąsienice i systemy gąsienicowe. Współpracuje z głównymi producentami maszyn i pojazdów, takimi jak: Toyota, Caterpillar, Jon Deere i BRP oraz wieloma innymi znanymi producentami i sieciami dystrybucji.

Camso zatrudnia ponad 7500 pracowników w 27 krajach. Posiada 4 centra badawczo – rozwojowe oraz 24 zakłady produkcyjne, działa w ponad 100 krajach.

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL