Opony

Grupa Magna Tyres zaprezentowała niedawno nowy, ulepszony model opony przeznaczonej do wózków widłowych wysokiego składu o nazwie M-Stacker. Jest to zaawansowana opona stworzona z myślą o maszynach układających, manipulujących pustymi kontenerami czy po prostu ciężkich wózkach widłowych. Głównym celem projektantów ogumienia było zapewnienie makymalnej efektywności i produktywności przy przemieszczaniu ładunków.

 

Magna M-Stacker opracowano na podstawie sprawdzonego projektu MB01, wzbogaconego o dodatkowe właściwości na życzenie klientów. Dzięki dużemu doświadczeniu i kompletnej technicznej analizie wykonanej przez dział badań i rozwoju, a także współpracy z największymi portami i terminalami w Europie, udało się opracować oponę spełniającą wszystkie wymagania coraz trudniejszego rynku sprzętu do transportu bliskiego.

 

M-Stacker zostały zaprojektowane ze szczególnym naciskiem położonym na następujące aspekty:

 

Ulepszony bieżnik, wzór i rowki. Zwiększono liczbę rowków w powierzchni styku z podłożem - obecnie jest ich o 3 więcej niż w MB01. To w połączeniu z ulepszoną mieszanką gumy redukuje tempo nagrzewania się. Opona jest podczas pracy chłodniejsza. Zużycie wywołanie nagrzewaniem jest mniejsze. Co więcej, głębsze i szersze rowki wspomagają skręcanie opon w miejscu poprzez redukcję nacisku na bloki bieżnika.

 

Równomierne zużycie bieżnika. Nowy wzór bieżnika pozwala na idealną dystrybucję ciśnienia kontaktowego, co przekłada się na równomierne zużycie bieżnika i dłuższą żywotność opony.

 

Większa żywotność i wytrzymałość. Zoptymalizowany projekt bieżnika i ulepszona mieszanka gumy zapewnia dłuższe życie bieżnika zapobiegając nierównomiernemu zużyciu przez nadmierne ruchy ciągnięte i nagromadzenia ciepła. Przekładając to na terminy praktyczne, nowa opona spełnia wymagania operatorów portowych poprzez imponujący wzrost liczby przepracowanych godzin o 32%! To ogromny wzrost żywotności!

 

Łatwe prowadzenie i większa stabilność. Mocne boki opony przekładają się na mniejsze odbicie, lepszą ochronę przed uszkodzeniami i dłuższe życie opony. Dodatkowo, duże bloki bieżnika zapewniają najwyższy poziom stabilności podczas załadunku i rozładunku ciężkich kontenerów.

 

Wynik: bardzo cenny dodatek do gamy produktów portowych w katalogu Magna Tyres. Nowe opony są dostępne w dwóch wersjach: M-Stacker oraz M-Stacker+, gdzie różnica to głębokość rowków - odpowiednio 55 milimetrów i 70 milimetrów.

 

 

Materiał promocyjny

 

Magna m Stacker

 

Właściciele i operatorzy maszyn poruszających się po wysypiskach śmieci doskonale zdają sobie sprawę z niebezpieczeństw, na jakie narażone są opony. Przecięcia, częste poślizgi, przebicia - wszystko to dla opon pneumatycznych oznacza uszkodzenia, a więc przestoje w pracy. Tymczasem, ogumienie "pełne" jest znacznie wytrzymalsze i zdecydowanie lepiej nadaje się do pracy w takich warunkach.

 

20200311 123416 1024x768

Doskonałym przykładem potwierdzającym wartość opon przemysłowych z pełnym wypełnieniem jest ładowarka pracująca na wysypisku odpadów klienta firmy Magna Tyres. Zgodnie z obliczeniami wykonanymi po ponad 3500 motogodzin, ogumienie powinno wystarczyć na przepracowanie około 15 000 motogodzin na osi przedniej i 20 000 na tylnej (przód maszyny jest naturalnie bardziej narażony na zużycie podczas pracy). Wcześniej, kiedy ładowarka pracowała na oponach pneumatycznych, bardzo często dochodziło do przestojów. Mimo większej ceny zakupu opon pełnych, rachunek zysków i strat przechylił się na ich korzyść.

 

MA601 - czyli model, na którym pracuje wspomniana wyżej ładowarka - a także wiele innych pełnych opon znajdziecie w ofercie firmy Magna Tyres. Dzięki przystępnej wyszukiwarce modeli i rozmiarów, każdy bez trudu odnajdzie odpowiedni produkt, a specjaliści Magna Tyres chętnie pomogą w razie wątpliwości.

 

 

Materiał sponsorowany.




Właściciele maszyn i samochodów – czy to koparek, ładowarek, wielkich ciężarówek czy małych dostawczaków – co pewien czas stają przed istotnym wyborem. Jakie opony kupić, by spełniły wszystkie wymagania? O ile problem jest stosunkowo prosty w przypadku pojazdów drogowych, kupno ogumienia dla maszyn roboczych może być pewnym wyzwaniem. Na szczęście, Magna Tyres wychodzi przedsiębiorcom na przeciw, oferując przystępną i przejrzystą wyszukiwarkę!


Magna Tyres to firma z kilkunastoletnim doświadczeniem w produkcji i dystrybucji opon. 14 biur na całym świecie pozwala na zaopatrywanie aż 130 krajów w ogumienie wielkogabarytowe i przemysłowe oraz rolnicze. Podczas, gdy w oponach wciąż najważniejszym parametrem jest wytrzymałość oznaczająca niską cenę w przeliczeniu na przejechany kilometr, decyzja ze strony przedsiębiorcy o zakupie konkretnego modelu przekłada się na realny rachunek.


Wyszukiwarka Magna Tyres działa w bardzo przystępny sposób. Na stronie głównej w języku polskim znajdziemy zakładkę "Produkty", gdzie przechodzimy do wyboru wedle jednej z dwóch kategorii: rodzaju maszyny lub rodzaju opon. Przypuśćmy, że poszukujemy odpowiednich "kapci" dla ciężkiej ładowarki pracującej w kamieniołomie...

 

główna

 



Po kliknięciu w ładowarkę kołową otrzymujemy zestaw trzynastu modeli opon z wyszczególnionymi rozmiarami. Szybko znajdziemy odpowiedni dla naszej maszyny i przejdziemy do szczegółów. W razie potrzeby można pobrać kartę produktu, a jeśli dany model odpowiada wymaganiom, wystarczy wypełnić formularz kontaktowy by uzyskać informacje o wycenie. Nic prostszego! Wszystko można załatwić także telefonicznie, dzwoniąc pod podany numer do polskiej centrali w Rudawie.

 

 

produktywybór

 




Wybór opon nie musi być trudny, a najważniejszym zadaniem producenta jest odpowiednio zaprezentować swoją ofertę. Magna Tyres doskonale to rozumie, wychodząc klientowi naprzeciw z przystępną przeglądarką.

Branża budowlana i przemysłowa stawia przed ogumieniem bardzo duże wymagania. Muszą być wytrzymałe, odporne na duże obciążenia i nie za drogie. Jednocześnie, ze względu na dużą konkurencję na rynku, oferta jest bardzo szeroka. Jakimi kryteriami należy się kierować podczas wyboru odpowiedniego producenta i modelu?

 

opony

Pamiętajmy, że opony kupowane do dowolnej maszyny - czy to wózka widłowego, ładowarki czy koparki - to inwestycja na długie lata. Eksperci zalecają wręcz szkolenie operatorów w zakresie optymalnej techniki jazdy, by zredukować zużycie opon.

 

Podczas zakupu, przede wszystkim pamiętajmy o obciążeniu, pod jakim opona będzie pracować. Parametry ogumienia muszą być do niego dostosowane. Kolejną istotną kwestią jest bieżnik - jego grubość to bardzo istotna kwestia, w końcu to właśnie on przylega do podłoża i jest ścierany podczas jazdy. Rodzaj bieżnika musi być dostosowany do warunków, w których pracuje maszyna - inny do jazdy w terenie, inny w wybetonowanej hali.

 

Wśród opon przemysłowych można wyróżnić parę rodzajów. Najbardziej typowe są opony pneumatyczne, o dużej wytrzymałości, dobrych warunkach jezdnych i przyczepności. Można je stosować w wózkach widłowych, w ciągnikach przemysłowych, w ciężkim transporcie.

 

Opony pełne, zwane też superelastycznymi, są znane z nadzwyczajnej wytrzymałości, elastyczności i stabilności. Wykonuje się je w całości z mieszanek na bazie kauczuku. Najlepiej sprawdzą się w powolnych pojazdach, które podczas pracy są narażone na uszkodzenia mechaniczne.

 

Opony do robót ziemnych są najlepsze do maszyn wykorzystujących skręt poślizgowy (ładowarkach) lub w koparkach kołowych. Ogólnie, najlepiej sprawdzą się w najtrudniejszym, wyboistym terenie. Potocznie mówi się o nich "Earthmover tyres", co z angielskiego oznacza po prostu opony do robót ziemnych.

 

Wielkogabarytowe opony stosuje się podczas pracy w kamieniołomach, na kopalniach - wszędzie tam, gdzie powierzchnia może być grząska, nierówna, wymagająca dodatkowej stabilności.

 

Zasadniczo, podczas wyboru opon należy przede wszystkim określić główny czynnik determinujący decyzję: czy będzie to żywotność liczona w MTH, czy może odporność na uszkodzenia lub na przegrzewanie? Pamiętajmy, że mimo wysokich kosztów zakupu opon do maszyny, wpływają one na efektywną pracę, bezpieczeństwo, a nawet ekonomię spalania!

Michelin w Olsztynie produkuje opony do samochodów osobowych oraz 4x4, samochodów dostawczych, ciężarowych i pojazdów rolniczych, a także formy, kordy i mieszanki gumowe. Firma wyposaży linie produkcyjne w najnowocześniejsze urządzenia, przeprowadzi też prace budowlane.

Zainaugurowana kilka dni temu inwestycja o wartości blisko 170 mln zł ma na celu zwiększenie produkcji najnowszych gam opon klasy premium do 5 milionów opon rocznie, uruchomienie najnowocześniejszych technologii, a także wzrost konkurencyjności fabryki. Inwestycja zakończy się w 2022 roku. Powstanie 66 nowych stanowisk pracy. Michelin otrzymała rządowy grant, który stanowi 7% wartości projektu.

Michelin to producent m.in. opon wielogabarytowych O.T.R.: opon do ładowarek, wozideł przegubowych, wozideł sztywnoramowych, dźwigów, wózków kontenerowych, a także do maszyn rolniczych.

Grupa Michelin jest w Olsztynie od 23 lat. W tym czasie zainwestowała tam 1 miliard euro. Michelin Polska jest największym pracodawcą na Warmii i Mazurach – zatrudnia ok. 5000 osób. Dzięki inwestycjom olsztyńska fabryka Michelin stała się jedną z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie – poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która zapewniła wsparcie nowego projektu Michelin w Olsztynie.

 

 

fot. ilustracyjne

 

Wiecie po co są klatki na oponę? To bardzo przydatne akcesoria związane z bezpieczeństwem podczas pompowania. Wybuchające ogumienie do maszyn - to znaczy naprawdę duże ogumienie - stanowi ogromne zagrożenie dla życia i zdrowia. Dlatego warto zaopatrzyć się w klatkę. Dowód? Na poniższym nagraniu z certyfikacji takiego urządzenia. Oponę napompowano do ciśnienia ponad 10 bar.

 

 

Niektóre opony są naprawdę spore. Wiemy doskonale co dzieje się jeśli w środku panuje zbyt wysokie ciśnienie. A co jeśli uszkodzenie jest nieco mniejsze? Tu z pomocą przychodzą specjaliści, tacy jak na przykład niemiecka firma Rema Tip Top. Producent sprzętu do napraw oraz serwis naprawczy pokazał, jak radzi sobie z dziurą na przykładzie opony kosztującej około 30 tysięcy dolarów.

 

Procest jest dosyć długi i skomplikowany. Wszystko można zobaczyć krok po kroku na wideo poniżej:

 

 

Niezależnie od rodzaju maszyny kołowej, bez dobrych opon ani rusz. Czarne "buty dla pojazdu" gwarantują amortyzację, przyczepność, efektywność, możliwość manewru i jazdy w większości znanych miejsc - od placu budowy, przez tereny zurbanizowane, po hale magazynowe.

Opony. Wiodącym krajowym producentem ogumienia jest firma STOMIL, która zaprezentuje swoje produkty na eROBOCZE SHOW. Na wszelkie pytania ze strony gości odpowiedzą jej reprezentanci. Warto odwiedzić stoisko i dowiedzieć się więcej!

Wszelkie informacje dotyczące eROBOCZE SHOW znajdziecie w notce głównej. Czekamy na Was!

Dział: Transport

 

Dystrybutor opon do maszyn Trafica pojawi się na eROBOCZE SHOW we Włocławku. W ofercie dystrybutora znajdziemy takie marki jak MICHELIN, GOODYEAR, CONTINENTAL oraz TRELLEBORG. Klienci Trafica chwalą dobrą lokalizację siedziby firmy, a także sprawne dostawy i mobilny serwis z wymianą.

 

O oponach dla ciężkich maszyn opowiedzą specjaliści, przy stoisku Trafika już 5 listopada we Włocławku! Nie przegap eROBOCZE SHOW - wszystkie potrzebne informacje tutaj.

 

Nokian Tyres wprowadza nowe opony zimowe na rok 2016 - skandynawski producent gwarantuje bezpieczeństwo na każdą ewentualność.

 

Nowość nazywa się WR A4. Opony zapewniają doskonałą przyczepność i wytrzymałość w zimowych warunkach. A to dzięki mieszance Performance Traction Silica zawierającej kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy. Przyczepność nie ulega zmianie pod wpływem zmiany temperatury lub wraz ze zużyciem.

 

W centralnej części bieżnika umieszczono podłużne żebro. Technologie Functional Performance Siping i Centipede Siping maksymalizują powierzchnię kontaktu, poprawiając przyczepność na suchym i mokrym śniegu przy dowolnym kącie skrętu. Wskaźniki opracowane przez Nokian Tyres powodują, że stan opony można bez problemu sprawdzić w każdej chwili: DSI (Driving Safety Indicator – wskaźnik bezpieczeństwa jazdy) i WSI (Winter Safety Indicator). Ten model jest dostępny w rozmiarach od 16 do 21 cali, dla indeksu prędkości od H do W i dla nośności do XL.

 

Drugim z nowych modeli jest WR D4, czyli pierwsza na świecie opona zimowa. Zapewnia przyczepność w klasie UE-A, jest skuteczna na mokrych i zaśnieżonych drogach. Opony te wyposażono w technologie Twin Trac Silica, Block Optimized Siping i Steering Precision Rib, które zwiększają osiągi, stabilność i wytrzymałość. Tu również mamy do czynienia ze wskaźnikami DSI i WSI. Model WR D4 jest dostępny w rozmiarach od 14 do 20 cali i dla indeksu prędkości od Q do W, nośności do XL.

 

Model WR SUV 3 cechuje ekonomia i wyjątkowa wytrzymałość. Opony te stworzono z wyjątkowej mieszanki Twin Trac SUV Silica i dodano technologie takie jak Snow Claws, Groove Lifts oraz 3D Lock Sipes. Nokian Tyres Aramid Sidewall to technologia, dzięki której nawet ściany boczne są odporne na przebicia przez ostre kamienie i krawężniki. WR SUV 3 to pierwsza na świecie linia opon, która otrzymała oznaczenie A w klasie UE za przyczepność na morkej nawierzchni oraz za wydajność na podstawie zużycia paliwa. Zgodnie z informacjami producenta, WR SUV 3 w rozmiarze 265/50 R19 V może zmniejszyć drogę hamowania o 18 metrów i zredukować spalanie o 0,6 litra na 100 km. Ten model dostępny jest w rozmiarze 15 - 21 cali, dla indeksów prędkości od H do W i nośności XL.

 

Testy nowych opon Nokian przeprowadzono za kołem podbiegunowym. Jak mówił Hannu Liitsola, dyrektor zarządzający Nokian Tyres CE, „Zimowe opony Nokian Tyres są testowane w najbardziej wymagający sposób, w naszym specjalnym centrum testowym ‘White Hell’ w Ivalo, w Laponii – daleko za kołem podbiegunowym. Charakteryzują się wyjątkową przyczepnością i zdecydowanie krótszą drogą hamowania, zarówno na mokrych, jak i pokrytych śniegiem nawierzchniach. Najnowocześniejsze opony zimowe są wynikiem ponad 80 lat rozwoju i innowacji."

Dział: Transport

 

Nokian Tyres - firma produkująca ogumienie samochodowe, pochodząca z Finlandii - osiemdziesiąt lat temu wypuściła na rynek pierwsze opony zimowe dla samochodów osobowych. Najpierw pojawiła się Kelirengas, czyli opona do ciężarówek z roku 1934, a dwa lata później jej odpowiednik dla mniejszych pojazdów.

 

Nokian Hakkapeliitta szybko stała się powszechnie używaną oponą, która zrewolucjonizowała bezpieczeństwo na drogach - szczególnie tam, gdzie zima potrafi być naprawdę sroga. Dziś na całym świecie co roku używa się około 700 milionów takich opon.

 

1960 Blixthalka Hakkapeliitta advertisement

 

Czym różniła się pierwsza zimowa "guma" od normalnej? Najbardziej wyróżniał się głęboki bieżnik. Znacznie później, w roku 1961 stworzono pierwszą oponę z kolcami - Kometa-Hakkapeliitta - dzięki którym fińscy kierowcy przez długie lata dominowali w rajdzie Monte Carlo.

 

Opony Nokian dominują do dziś. Nokian Hakkapeliitta 8 255/35 R20 pobiła w 2013 roku rekord prędkości samochodu jadącego po lodzie - było to 335.713 km/h. To samo ogumienie wykorzystuje się w samochodach służb ratunkowych. Jednocześnie są to jedyne opony z klasą energetyczną A.

Dział: Transport

 

Nowoczesne opony do wózków widłowych są odporne na przebicia, mają dłuższą żywotność i zapewniają większy komfort jazdy dzięki warstwie amortyzującej.

 

Są dostosowane do pracy w każdych warunkach, w jakich można używać wózka widłowego: wewnątrz magazynów, a także na nierównej, betonowej posadzce, powierzchni wybrukowanej, w portach i stoczniach. Tam, gdzie wymagana jest dodatkowa przyczepność oraz tam, gdzie liczy się komfort jazdy.

 

YARDMASTER SDS są wyposażone w system Severe Duty Solid (SDS), który eliminuje przestoje związane z przebiciem opony. Posiadają specjalny, płaski profil zapewniający równomierne zużycie oraz centralnie zamontowany pręt, który stabilizuje bieżnik przy przeciążeniach bocznych. Do wytworzenia tych opon wykorzystano trzy różne mieszanki gumy: pierwsza przedłuża czas życia opony, druga - środkowa - gwarantuje większy komfort jazdy i amortyzację, a trzecia zapewnia stabilność. Specjalnie wykonane zgrubienia z drutu stalowego powodują, że opona bez trudu wytrzymuje przeciążenia przy wysokim momencie obrotowym.

 

Nowoczesne ogumienie jest częścią oferty marki ATG dla wózków widłowych o małym i średnim tonażu. Zgodnie z testami, żywotność opon YARDMASTER będzie od trzech do czterech razy wyższa niż konkurencyjnych produktów, przy zachowaniu niskiej ceny.

 

Widzieliśmy już setki ciekawych pomysłów na nowoczesne opony. Jedne z nich się sprawdzają, inne - no cóż, wręcz odwrotnie. Ciekawe, jak będzie tym razem...

 

Opony z przyssawkami stworzone przez firmę Kumho mają sporą szansę na sukces. Jedną z przesłanek jest nagroda IDEA (International Design Excellence Award, czyli Międzynarodowa Nagroda za Doskonały Projekt), którą otrzymały.

 

Kumho stworzyło dwie opony: Sealant i Smasher.

 

Smasher to opona terenowa zapewniająca pewną jazdę w terenie i na drodze dzięki specjalnym poduszkom próżniowym. To właśnie one powodują przysysanie się opony do podłoża i zapobiegają poślizgom. Wraz z poduszkami pracują bloki mające za zadanie skruszyć elementy podłoża, które mogą zagrozić oponie.

 

Drugi model opony ma wyeliminować konieczność korzstania z usług wulkanizatora w razie przebicia. Obecnie nawet opony "płaskie" wymagają naprawy, jeśli zostaną przebite. Tymczasem opona Sealant "leczy się" sama po uszkodzeniu - dziurę zalewa specjalny żel znajdujący się wewnątrz i pozwala na spokojną, komfortową jazdę bez stresu.

Dział: Transport

 

Geyer&Hosaja to jeden z największych w Polsce producentów wyrobów gumowych. Obecnie w firmie zatrudnianych jest ponad 700 osób, w 4 zakładach produkcyjnych. Doświadczenie firmy sięga dalej niż 25 lat wstecz.

 

W ofercie znajdziemy produkty gumowe od dywaników samochodowych, przez regenerat gumowy, granulaty EDPM, materiały do bieżnikowania, opony, aż po produkty dla kolejnictwa czy służące bezpieczeństwu na drogach, jak na przykład podstawy pod znaki drogowe, wysepki, krawężniki, separatory ruchu czy gumowe lemiesze do pługów śnieżnych.

 

Wysoką jakość wyrobów Geyer&Hosaja gwarantuje szereg certyfikatów ISO oraz homomlogacji. Produkty objęte są także gwarancjami dostosowanymi do kategorii użytkowej.

 

Firma Stomil Poznań ma naprawdę długą tradycję - istnieje na polskim rynku już od ponad 88 lat. Głównym przedmiotem produkcji są opony OTR dla branży wydobywczej, obecnie Stomil jest liderem pod tym względem. Cały czas prowadzone są badania nad nowymi rozwiązaniami, jak nowe bieżniki czy coraz to nowocześniejsze modele ogumienia. Obecnie firma pracuje nad projektem modernizacji polskiego wojska, dla którego projektowane są specjalne opony.

 

Stomil powstał jako jedna ze spółek w grupie PGZ. Dziś istnieje w świadomości polaków jako znana i doceniona marka. Ważne jest też, że opiera się ona na krajowym kapitale i zasila go dzięki sprzedaży produktów.

 

Wśród produktów Stomilu znajdziemy opony oraz wyroby gumowe i półprodukty. Te pierwsze znajdują zastosowanie nie tylko w sektorze OTR - używane są także w wózkach, ciężarówkach, samolotach i rolnictwie. Najcięższa opona produkowana w zakładach Stomil Poznań waży aż 753 kg, czyli tyle co niewielki samochód osobowy! Do dzisiejszego dnia zużyto do produkcji już 24645 metrów kordu - a wartość ta stale rośnie.

 

Jako wartości spółki wymieniane jest partnerstwo, ludzie, jakość i bezpieczeństwo, oraz dbałość o środowisko. Firma dba o dobry kontakt z klientem oraz godne zatrudnienie swoich pracowników. Rozwój technologii pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa w pracy z produktami gumowymi, a stały monitoring wpływu na środowisko czyni ze spółki odpowiedzialnego producenta.

Dział: Transport

Dzięki systemowi stałego pomiaru ciśnienia w oponach, kierowca samochodu może otrzymać ostrzeżenie o zbyt wysokim lub niskim stanie i odpowiednio zareagować. Pomiary są wykonywane nawet w trakcie jazdy!

 

Mowa o systemie ContiPressureCheck, którego zadaniem jest zwiększyć bezpieczeństwo na drodze przez redukcję szansy na uszkodzenie opony w trakcie jazdy. Zgodnie z obliczeniami producenta, rocznie można zaoszczędzić nawet do 1500 euro unikając nagłych wypadków związanych z ogumieniem. Do tych obliczeń przyjęto ciągnik poruszający się na trasie 140 000 km rocznie, przy cenie oleju napędowego 1 eur/l i szacunkowym koszcie jednorazowego uszkodzenia opony 700 eur.

 

System jest łatwy w montażu wewnątrz opony, niezależnie od jej producenta. Trzeba przy tym zaznaczyć, że jazda z odpowiednio napompowanymi oponami redukuje koszta utrzymania samochodu i zmniejsza spalanie. A za tym, jak wiadomo, idzie również redukcja emisji CO2, czyli mniejszy wpływ na środowisko...

Dział: Transport

Chemolan XW pozwala na oszczędność czasu, niweluje koszty związane z awarią ogumienia, zwiększa efektywność każdej opony

Dział: Plac budowy

Opony – „gorąca” reaktywacja!

Proponowane przez firmę GEYER & HOSAJA opony ciężarowe bieżnikowane w technologii na gorąco UNITREAD EX to alternatywa dla opon klasy PREMIUM.

Czy „lifting” opon jest potrzebny? To ciągle kwestia sporna. Sceptycy podważają zasadność wykonywania takiego zabiegu, zaś zwolennicy tego procesu wskazują przede wszystkim na korzystną cenę opon bieżnikowanych.

Przedstawiciel firmy GEYER&HOSAJA podkreśla, że nowoczesne opony bieżnikowane to produkt wysokiej jakości, starannie kontrolowany przez wyspecjalizowanych klasyfikatorów – osoby przeszkolone w zakresie oględzin karkasów. Karkasy, które przejdą kontrolę pozytywnie, mogą zostać poddane procesowi bieżnikowania; negatywny wynik kontroli powoduje decyzję o ich utylizacji.

Ocena wizualna klasyfikatora to pierwszy etap diagnozy karkasów. Fachowcy z pewnością doskonale wiedzą, czym są karkasy, laikom zaś wyjaśniamy, że karkas to korpus opony. Kolejny krok to prześwietlanie za pomocą shearographu. Jedynie ten zabieg daje pełny obraz opony – wskazuje wady, których człowiek nie byłby w stanie zauważyć. Dopiero pozytywny wynik testu pozwala na wykonanie bieżnikowania.

Istnieją dwie metody bieżnikowania opon: w technologii na zimno i na gorąco. Ta pierwsza polega na oszorstkowaniu opony, przyklejeniu pasa nowego bieżnika oraz odbudowie barku opony w procesie wulkanizacji i jest znacznie częściej stosowana. To mało skomplikowany proces technologiczny, dlatego stosuje go wiele koncernów oponowych na całym świecie.

– Znacznie bardziej zaawansowany technologicznie jest proces bieżnikowania opon w technologii na gorąco. Wymaga on dużo większych środków finansowych i pogłębionej wiedzy technicznej. Tylko niewiele firm bieżnikuje opony, wykorzystując tę technologię –mówi portalowi erobocze.pl pan Mariusz Mądry, Specjalista ds. Marketingu w firmie GEYER&HOSAJA.

– Efekt bieżnikowania na gorąco jest imponujący – poddana temu procesowi opona wizualnie niewiele różni się od opony nowej – podkreśla pan Mariusz.

Proces weryfikacji jakości opony przeznaczonej do bieżnikowania na gorąco początkowo jest analogiczny do tego, któremu poddaje się oponę z przeznaczeniem do bieżnikowania w technologii na zimno, dalszy etap, to proces bardziej złożony.

Po weryfikacji wizualnej, prześwietleniu, oszorstkowaniu i dokonaniu niezbędnych napraw na oponę nakłada się odpowiednią ilość mieszanki, podobnie jak przy produkcji nowej opony.

Tak przygotowany produkt trafia do prasy, gdzie forma nadaje odpowiednią rzeźbę bieżnika.

Rocznie GEYER&HOSAJA bieżnikuje ponad 50 000 opon (napędowych i naczepowych), zasilając swoimi produktami zarówno rynek polski, jak i zagraniczny.

Opony przemysłowe stanowią zróżnicowaną grupę produktów. Można wśród nich wyróżnić ogumienie do wózków widłowych, maszyn budowlanych, górniczych, przemysłowych, pojazdów rolniczych, a nawet do statków powietrznych czy motocykli crossowych

The “Road Free company” - tak z pewnością można nazwać polski oddział spółki Camso.

Pojazdy off-the-road to maszyny pracujące w trudnych warunkach terenowych. Specyfika ich zastosowania wymaga specjalistycznych opon umożliwiających pracę na różnorodnych powierzchniach, różniących się od opon przeznaczonych do samochodów ciężarowych i osobowych.

Takie właśnie opony posiada w swojej ofercie firma Camso Polska S.A. z Warszawy – Wesołej. Obsługuje ona cztery segmenty rynku OTR: maszyny, pojazdy i urządzenia do transportu wewnętrznego, budownictwa, rolnictwa oraz pojazdów Powersports.

Prezes Camso, Pierre Marcouiller, podkreśla różnicę między produkcją opon szosowych i opon dla pojazdów off-the-road:

– Można by pomyśleć, że produkcja opon szosowych i off-the-road jest jednym i tym samym, ale to po prostu tak nie jest. To prowadzi Camso do ciągłego rozwoju. Nasi ludzie poświęcają czas na co dzień, aby zrozumieć wielość problemów i wyzwań, z którymi spotykają się operatorzy maszyn – wyjaśnia.

Zespół Camso bycie „Road Free” rozumie jako uwolnienie od utartych ścieżek, a to przede wszystkim szukanie niszy, przecieranie nowych szlaków, wyznaczanie nowych celów. Firma projektuje, produkuje i dystrybuuje opony, felgi, gąsienice i systemy gąsienicowe. Współpracuje z głównymi producentami maszyn i pojazdów, takimi jak: Toyota, Caterpillar, Jon Deere i BRP oraz wieloma innymi znanymi producentami i sieciami dystrybucji.

Camso zatrudnia ponad 7500 pracowników w 27 krajach. Posiada 4 centra badawczo – rozwojowe oraz 24 zakłady produkcyjne, działa w ponad 100 krajach.

Strona 1 z 2

Najbliższe wydarzenie

  • eRobocze SHOW - jedyna taka impreza w Polsce   11 września tego roku w Lubieniu Kujawskim odbędzie się kolejna, 9 już edycja eRobocze SHOW. Koparki, ładowarki, spycharki, wozidła, narzędzia robocze, sprzęt telematyczny oraz geodezyjny, materiały eksploatacyjne, a nawet narzędzia ręczne - wszystko to zgromadzone w jednym miejscu, dostępne do oglądania i testowania przez cały dzień. A na dodatek:…
© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2015
Projekt i wykonanie SYLOGIC.PL